• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 8, 4 (پیاپی 32)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 8, 4 (پیاپی 32)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین راهبردهای مواجهه با موک ها در برنامه درسی آموزش عالی

    (ندگان)پدیدآور
    جعفری, اسماعیلفتحی واجارگاه, کوروشعارفی, محبوبهرضایی زاده, مرتضی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    315.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    موک یک دوره مبتنی بر وب است که به‌صورت رایگان و قابل‌دسترس برای هر شرکت‌کننده در هر نقطه‌ای از جهان است. هدف این مطالعه، شناسایی و تبیین راهبردهای بهره گیری از موک‌ها در برنامه درسی آموزش عالی ایران بوده است. این پژوهش از حیث کاربرد در برنامه درسی دانشگاه‌ها ، از نوع کاربردی بوده و در انجام آن از روش کیفی و داده بنیاد استفاده شده است. جامعة آماری شامل جمعی از متخصصان برنامه درسی؛ طراحان و مدرسان دوره های آموزشی مبتنی بر موک‌ها و شرکت کنندگان این دوره ها بودند، که به روش نمونه‌گیری هدفمند تعداد 14 نفر از آنان انتخاب گردیدند. افرادی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند که با برخورداری از تجربه مشارکت یا اجرایی در دوره‌های موک بتوانند نسبت به کیفیت خدمات آموزشی این دوره‌ها اظهارنظر دقیقی ارائه نمایند. این افراد همچنین دارای تألیفات و فعالیت‌های پژوهشی قابل‌توجه درزمینه‌ فناوری‌های آموزشی، و نیز سوابق مدیریتی و اجرایی در حوزه فناوری‌های آموزشی در آموزش عالی بودند. داده‌های پژوهش از طریق مصاحبة نیمه ساختار یافته گردآوری گردید. یافته ها نشان داده است که مهمترین راهبردهای مواجهه با موک‌ها در برنامه های درسی آموزش عالی دربرگیرنده برنامه ریزی درسی کارآمد برای موک‌ها ، افزایش ارتباطات بین المللی در آموزش عالی، بستر سازی اجتماعی و
    کلید واژگان
    آموزش عالی
    برنامه های درسی
    راهبردها
    موک

    شماره نشریه
    432
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
    Islamic Azad University, Sari Branch
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی, دانشگاه شهید بهشتی, تهران, ایران
    دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
    استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی

    شاپا
    2228-5318
    2345-3710
    URI
    http://ictedu.iausari.ac.ir/article_663036.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352131

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب