• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 7, 4 (پیاپی 28)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 7, 4 (پیاپی 28)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر یادگیری الکترونیکی بر مهارت‌های ارتباطی دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    ساعدی, نرگسسعدی پور, اسماعیل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    315.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به کمک سیستم مدیریت یادگیری، می‌توان به ارایه انواع محتوای تحت وب پرداخت که در سال‌های اخیر استقبال زیادی از آن شده است. این مطالعه، با هدف تعیین تأثیر یادگیری الکترونیکی با روش مودل، بر مهارت‌های ارتباطی با دو متغیر ابراز وجود و سازگاری ­اجتماعی دانشجویان است. روش پژوهش، از نوع شبه‌آزمایشی به همراه گروه کنترل و گواه بوده است. جامعه مورد نظر دانشجویان دانشگاه علامه­طباطبایی در سال تحصیلی 96-1395 بودند. از پرسش‌نامه سازگاری اجتماعی بل (با پایایی 0/89) و پرسش‌نامه ابراز وجود گمبل و ریجی (با پایایی 0/88) به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد. 170 پرسش‌نامه بین دانشجویان دانشکده روان‌شناسی توزیع شد و سپس، با توجه به داده­های به دست آمده 50 نفر از کسانی­که دارای پایین­ترین میزان سازگاری ­اجتماعی و ابراز وجود بودند، انتخاب شدند. کل افراد انتخاب شده، به صورت تصادفی ­ساده، در دو گروه آزمایش و کنترل قرارگرفتند. گروه آزمایش هشت جلسه شصت دقیقه‌ای به کمک یادگیری الکترونیکی، آموزش مربوط به مهارت­های ابراز وجود و سازگاری ­اجتماعی را دریافت کردند و گروه کنترل به شیوه مرسوم آموزش دیدند. داده­های دو گروه به روش کوواریانس تحلیل شدند. نتایج حاکی از اختلاف معنی­ دار بین گروه کنترل و آزمایش بود و این اختلاف به نفع گروه آزمایش بود. بر اساس این پژوهش می‌توان نتیجه­گیری کرد که یادگیری­ الکترونیکی موجب ارتقای مهارت ­های ارتباطی می­شود.
    کلید واژگان
    یادگیری الکترونیکی
    ابراز وجود
    سازگاری اجتماعی
    دانشجویان
    مدیریت آموزشی

    شماره نشریه
    428
    تاریخ نشر
    2017-07-23
    1396-05-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
    Islamic Azad University, Sari Branch
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    دانشیار گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

    شاپا
    2228-5318
    2345-3710
    URI
    http://ictedu.iausari.ac.ir/article_657378.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352107

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب