نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاجتهادی, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorقورچیان, نادرقلیfa_IR
dc.contributor.authorمیرزایی, نورالدینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:58:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:58:11Z
dc.date.available1399-07-09T08:58:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:58:11Z
dc.date.issued2017-07-23en_US
dc.date.issued1396-05-01fa_IR
dc.date.submitted2017-01-24en_US
dc.date.submitted1395-11-05fa_IR
dc.identifier.citationاجتهادی, مصطفی, قورچیان, نادرقلی, میرزایی, نورالدین. (1396). ساخت‎گرایی و ارتباط‌گرایی در آموزش‎ الکترونیکی. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 7(428), 5-29.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_657707.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352103
dc.description.abstractهدف از این پژوهش تبیین ساخت‎گرایی و ارتباط‎گرایی در آموزش الکترونیکی می‎باشد. روش پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و از نوع پیمایشی و غیرآزمایشی می‎باشد. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان و استادان آموزش الکترونیکی در مراکز آموزش الکترونیکی وابسته به وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور در سال تحصیلی 96-1395 بود که به ترتیب 60568 دانشجو و 1050 استاد بودند و در مجموع تعداد استادان و دانشجویان 61618 تن بودند. پژوهش بر روی نمونه‎ای به حجم 462 نفر مشتمل بر 289 مرد و 173 زن که با استفاده از جدول مورگان و به صورت تصادفی انتخاب شده بود، اجرا گردید. برای انجام این پژوهش از پرسش‎نامه محقق ساخته ساخت‎گرایی و ارتباط‎گرایی استفاده گردید. روایی پرسش‎نامه از طریق کسب نظرات صاحب‎نظران مورد تأیید قرار گرفت. برای پایایی پرسش‎نامه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید که برای پرسش‎نامه ساخت‎گرایی 0/956 و برای پرسش‎نامه ارتباط‎گرایی 0/955 حاصل گردید. با توجه به یافته‎های این تحقیق عناصر یادگیری مستقل، تشکیل مفاهیم و مهارت‎های تفکر سطح بالا، یادگیری مبتنی برحل مسأله از مهم‌ترین عناصر ساخت‎گرایی و عناصر یادگیری فراتر از کتاب و برنامه درسی، تکمیل و تقویت ساخت شناخت ذهنی از طریق ارتباط، تکمیل عینیت‎گرایی در یاددهی یادگیری از طریق ارتباط نیز از مهم‌ترین عناصر ارتباط‎گرایی در آموزش الکترونیکی می‌باشند.fa_IR
dc.format.extent508
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectآموزش الکترونیکیfa_IR
dc.subjectساخت‌گراییfa_IR
dc.subjectارتباط‌گراییfa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.titleساخت‎گرایی و ارتباط‌گرایی در آموزش‎ الکترونیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته دکتری مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue428
dc.citation.spage5
dc.citation.epage29


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد