| dc.contributor.author | اجتهادی, مصطفی | fa_IR |
| dc.contributor.author | قورچیان, نادرقلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرزایی, نورالدین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:58:11Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:58:11Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:58:11Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:58:11Z | |
| dc.date.issued | 2017-07-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-05-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-01-24 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-11-05 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اجتهادی, مصطفی, قورچیان, نادرقلی, میرزایی, نورالدین. (1396). ساختگرایی و ارتباطگرایی در آموزش الکترونیکی. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 7(428), 5-29. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5318 | |
| dc.identifier.issn | 2345-3710 | |
| dc.identifier.uri | http://ictedu.iausari.ac.ir/article_657707.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352103 | |
| dc.description.abstract | هدف از این پژوهش تبیین ساختگرایی و ارتباطگرایی در آموزش الکترونیکی میباشد. روش پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و از نوع پیمایشی و غیرآزمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان و استادان آموزش الکترونیکی در مراکز آموزش الکترونیکی وابسته به وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور در سال تحصیلی 96-1395 بود که به ترتیب 60568 دانشجو و 1050 استاد بودند و در مجموع تعداد استادان و دانشجویان 61618 تن بودند. پژوهش بر روی نمونهای به حجم 462 نفر مشتمل بر 289 مرد و 173 زن که با استفاده از جدول مورگان و به صورت تصادفی انتخاب شده بود، اجرا گردید. برای انجام این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته ساختگرایی و ارتباطگرایی استفاده گردید. روایی پرسشنامه از طریق کسب نظرات صاحبنظران مورد تأیید قرار گرفت. برای پایایی پرسشنامه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید که برای پرسشنامه ساختگرایی 0/956 و برای پرسشنامه ارتباطگرایی 0/955 حاصل گردید. با توجه به یافتههای این تحقیق عناصر یادگیری مستقل، تشکیل مفاهیم و مهارتهای تفکر سطح بالا، یادگیری مبتنی برحل مسأله از مهمترین عناصر ساختگرایی و عناصر یادگیری فراتر از کتاب و برنامه درسی، تکمیل و تقویت ساخت شناخت ذهنی از طریق ارتباط، تکمیل عینیتگرایی در یاددهی یادگیری از طریق ارتباط نیز از مهمترین عناصر ارتباطگرایی در آموزش الکترونیکی میباشند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 508 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | fa_IR |
| dc.publisher | Islamic Azad University, Sari Branch | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Information and Communication Technology in Educational Sciences | en_US |
| dc.subject | آموزش الکترونیکی | fa_IR |
| dc.subject | ساختگرایی | fa_IR |
| dc.subject | ارتباطگرایی | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.title | ساختگرایی و ارتباطگرایی در آموزش الکترونیکی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشآموخته دکتری مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 428 | |
| dc.citation.spage | 5 | |
| dc.citation.epage | 29 | |