مقایسه تأثیر آموزش الکترونیکی با روش سنتی بر یادگیری مهارتهای زبان انگلیسی دانشآموزان
(ندگان)پدیدآور
جباری, کامرانایمان زاده, علیاحمدزاده پورناکی, رعناهمراه زاده, ملیکانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کاربردصحیح فنآوریهای جدید مثل رایانه و تجهیزات وابسته به آن، به خصوص چندرسانهایها، در آموزش و یادگیری اهمیت بهسزایی دارد و به بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری کمک میکند. این پژوهش با هدف مقایسه تأثیر آموزش الکترونیکی با روش سنتی بر یادگیری مهارتهای زبان انگلیسی دانشآموزان انجام گرفت. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، شبه آزمایشی بود .جامعه آماری متشکل از کلیه دانشآموزان دختر دوره متوسطه مشغول به تحصیل در شهرستان خوی به تعداد 1165 نفر بود. از میان آنان 44 نفر به عنوان نمونه و با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از ورقههای امتحانی درس زبان انگلیسی، استفاده شد. اطلاعات جمعآوری شده با استفاده از آزمون tدو گروه مستقل مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج بیانگر این بود که آموزش الکترونیک در تدریس بر مهارتهای خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن در درس انگلیسی در مقایسه با روش سنتی مؤثرتر است.
کلید واژگان
یادگیری سنتییادگیری الکترونیک
مهارت زبان انگلیسی
مدیریت آموزشی
شماره نشریه
327تاریخ نشر
2017-04-211396-02-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایراناستادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور، ارومیه، ایران
کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
شاپا
2228-53182345-3710




