• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 7, 2 (پیاپی 26)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 7, 2 (پیاپی 26)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه الگوهای ارتباطی خانواده، اعتیاد به اینترنت و سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی شهر اهواز

    (ندگان)پدیدآور
    عبدی, هدیدرخشانی, سوران
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    410.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه الگوهای ارتباطی خانواده، اعتیاد به اینترنت و سازگاری تحصیلی بود. نوع پژوهش از نظر هدف کاربردی، و از نظر اجرا، توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری شامل دانش‌آموزان دبیرستانی نواحی چهارگانه شهر اهواز بود که به کمک روش نمونه‌گیری تصادفی مرحله‌ای، 359 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان ناحیه 1 و 3 شهر اهواز به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. از پرسش‌نامه سازگاری (سینها و سینگ)، پرسش‌نامه اعتیاد به اینترنت یانگ  و مقیاس تجدیدنظر شده الگوی ارتباطی خانواده کوئرنر و فیتزپاتریک استفاده شد. نتایج پژوهش بیانگر آن است که بین جهت‌گیری گفت‌وشنود، جهت‌گیری همنوایی، اعتیاد به اینترنت و سازگاری تحصیلی، شامل سازگاری آموزشی، عاطفی و اجتماعی رابطه معنادار برقرار است (0/01≥P). در حالی‌که بین سازگاری آموزشی و اجتماعی با جهت‌گیری همنوایی، رابطه معناداری یافت نشد (0/05≥P). از طرفی دیگر، جهت‌گیری گفت‌وشنود و اعتیاد به اینترنت قادر به پیش‌بینی سازگاری دانش‌آموزان بودند. بنابراین، ضروری است، در فرآیند سازگاری دانش‌آموزان به نقش الگوهای ارتباطی خانواده و اعتیاد به اینترنت توجه نمود.
    کلید واژگان
    الگوهای ارتباطی خانواده
    اعتیاد به اینترنت
    سازگاری تحصیلی
    دانش‌آموزان
    روانشناسی

    شماره نشریه
    226
    تاریخ نشر
    2017-01-20
    1395-11-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
    Islamic Azad University, Sari Branch
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران
    کارشناس ارشد برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران

    شاپا
    2228-5318
    2345-3710
    URI
    http://ictedu.iausari.ac.ir/article_656514.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352080

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب