نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهنام مقدم, مریمfa_IR
dc.contributor.authorموسوی پور, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:58:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:58:06Z
dc.date.available1399-07-09T08:58:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:58:06Z
dc.date.issued2016-10-22en_US
dc.date.issued1395-08-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-10en_US
dc.date.submitted1395-02-21fa_IR
dc.identifier.citationبهنام مقدم, مریم, موسوی پور, سعید. (1395). اثربخشی چندرسانه‌ای آموزشی مطالعات اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی و رشد مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان کم توان ذهنی. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 7(125), 91-106.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_654228.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352075
dc.description.abstractپژوهش حاضر، با هدف بررسی اثربخشی چندرسانه­ای آموزشی مطالعات اجتماعی، بر پیشرفت تحصیلی و رشد مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دختر کم توان ذهنی آموزش‌پذیر پایه پنجم ابتدایی شهر اراک در سال 1393 صورت گرفت. روش پژوهش از نوع شبه تجربی دارای پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دختر کم توان ذهنی آموزش‌پذیر پایه پنجم ابتدایی شهر اراک بود. نمونه آماری شامل 20 نفر از دانش‌آموزان دختر کم توان ذهنی آموزش‌پذیر آموزشگاه استثنایی مهندس امیر ابراهیمی فخار شهر اراک بود که به صورت تصادفی در دو گروه 10 نفره آزمایش وگواه تقسیم‌بندی شد. ابزارهای این پژوهش شامل چندرسانه­ای آموزشی مطالعات اجتماعی، پرسش‌نامه مهارت‌های اجتماعی و آزمون پیشرفت تحصیلی بود. داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون <em>t</em> مستقل و وابسته و به کمک نرم‌افزار SPSSمورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. یافته‌ها نشان داد که آموزش از طریق چندرسانه­ای آموزشی تولید شده در درس مطالعات اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی و رشد مهارت‌های اجتماعی آزمودنی‌های گروه آزمایش به‌طور معنی‌داری تأثیر داشت. لذا توصیه می‌شود از چندرسانه­ای آموزشی تولید شده در کنار آموزش سنتی جهت پیشرفت تحصیلی و رشد مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان کم توان ذهنی استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent277
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectچندرسانه‌ای آموزشی مطالعات اجتماعیfa_IR
dc.subjectکم‌توان ذهنیfa_IR
dc.subjectآموزش‌پذیرfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectرشد مهارت‌های اجتماعیfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleاثربخشی چندرسانه‌ای آموزشی مطالعات اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی و رشد مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان کم توان ذهنیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue125
dc.citation.spage91
dc.citation.epage106


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد