| dc.contributor.author | بهنام مقدم, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | موسوی پور, سعید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:58:06Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:58:06Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:58:06Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:58:06Z | |
| dc.date.issued | 2016-10-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-05-10 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-02-21 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بهنام مقدم, مریم, موسوی پور, سعید. (1395). اثربخشی چندرسانهای آموزشی مطالعات اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی و رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کم توان ذهنی. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 7(125), 91-106. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5318 | |
| dc.identifier.issn | 2345-3710 | |
| dc.identifier.uri | http://ictedu.iausari.ac.ir/article_654228.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352075 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر، با هدف بررسی اثربخشی چندرسانهای آموزشی مطالعات اجتماعی، بر پیشرفت تحصیلی و رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر کم توان ذهنی آموزشپذیر پایه پنجم ابتدایی شهر اراک در سال 1393 صورت گرفت. روش پژوهش از نوع شبه تجربی دارای پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر کم توان ذهنی آموزشپذیر پایه پنجم ابتدایی شهر اراک بود. نمونه آماری شامل 20 نفر از دانشآموزان دختر کم توان ذهنی آموزشپذیر آموزشگاه استثنایی مهندس امیر ابراهیمی فخار شهر اراک بود که به صورت تصادفی در دو گروه 10 نفره آزمایش وگواه تقسیمبندی شد. ابزارهای این پژوهش شامل چندرسانهای آموزشی مطالعات اجتماعی، پرسشنامه مهارتهای اجتماعی و آزمون پیشرفت تحصیلی بود. دادهها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون <em>t</em> مستقل و وابسته و به کمک نرمافزار SPSSمورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. یافتهها نشان داد که آموزش از طریق چندرسانهای آموزشی تولید شده در درس مطالعات اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی و رشد مهارتهای اجتماعی آزمودنیهای گروه آزمایش بهطور معنیداری تأثیر داشت. لذا توصیه میشود از چندرسانهای آموزشی تولید شده در کنار آموزش سنتی جهت پیشرفت تحصیلی و رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کم توان ذهنی استفاده کرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 277 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | fa_IR |
| dc.publisher | Islamic Azad University, Sari Branch | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Information and Communication Technology in Educational Sciences | en_US |
| dc.subject | چندرسانهای آموزشی مطالعات اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | کمتوان ذهنی | fa_IR |
| dc.subject | آموزشپذیر | fa_IR |
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | رشد مهارتهای اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی چندرسانهای آموزشی مطالعات اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی و رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کم توان ذهنی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه اراک، اراک، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اراک، اراک، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 125 | |
| dc.citation.spage | 91 | |
| dc.citation.epage | 106 | |