• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 5, 4 (پیاپی 20)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 5, 4 (پیاپی 20)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل محتوای چندرسانه‎ای‎های آموزشی درس فیزیک با توجه به اصول چندرسانه‎ای، ساختار و محتوا

    (ندگان)پدیدآور
    یارمحمدزاده, پیماناسدیان عباس بلاغی, سیروسکرمی, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    317.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از نگارش این مقاله، تحلیل محتوای چندرسانه‌ ای‌ های آموزشی فیزیک سال دوم متوسطه بر اساس اصول چندرسانه ‌ای‌ ها، ساختار و محتوا می‌ باشد. این اصول، شامل اصل مالتی مدیا، هم‌جواری، گفتار، کثرت و شخصی ‌سازی می‌باشد. این پژوهش به روش کیفی انجام شد. نمونه مورد بررسی، گزیده‌ای از نرم‌افزارهای آموزشی درس فیزیک سال دوم دوره متوسطه می‌باشد. به علت اندک بودن جامعه آماری، کل نرم‌افزارهای چندرسانه ‌ای (11 نرم‌ افزار) انتخاب و به روش تحلیل محتوا بررسی شدند. در مجموع، 15 مقوله و 97 کد از ابعاد و ویژگی‌های زمینه‌ ای، ساختاری و محتوایی نرم‌ افزارهای آموزشی شناسایی و بررسی شدند. مطابق یافته‌ ها، کلاً در چندرسانه ‌ای‌ های مورد بررسی ویژگی زمینه ‌ای مورد توجه بیشتری واقع شده است. در مقوله‌ ساختاری، توجه بیشتر روی بخش مقدماتی و توجه کمتر به مقوله‌ جنبی شده است. در مقوله‌ محتوای اصلی که اصول چندرسانه‌ای مورد بررسی قرار گرفت، اصل‌ های کثرت و گفتار دارای اهمیت بیشتر و اصل شخصی‌ سازی دارای اهمیت کمتری می‌ باشد. هرکدام از این مقوله‌ های شناسایی شده که کمتر به آنها اهمیت داده شده است، می‌ توانند به‌عنوان موضوعاتی مستقل در پژوهش‌ های آینده به پژوهشگران یاری رسانند و زمینه‌ساز رفع مشکلات چندرسانه‌ ای‌ های آموزشی و هم‌چنین، شناسایی ابعاد جدید شوند.
    کلید واژگان
    چندرسانه ای
    تحلیل محتوا
    فیزیک پایه دوم
    ساختار
    مدیریت آموزشی

    شماره نشریه
    420
    تاریخ نشر
    2015-07-23
    1394-05-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
    Islamic Azad University, Sari Branch
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه علوم تربیتی، ‌دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران
    استادیار گروه علوم تربیتی، ‌دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران
    کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران

    شاپا
    2228-5318
    2345-3710
    URI
    http://ictedu.iausari.ac.ir/article_643829.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352035

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب