• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 5, 1 (پیاپی 17)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 5, 1 (پیاپی 17)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر عدالت آموزشی از دیدگاه مدیران مدارس دوره متوسطه استان مازندران

    (ندگان)پدیدآور
    صالحی, محمدچاری سرستی, فرشته
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    264.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش، با هدف بررسی نقش فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بر عدالت آموزشی از دیدگاه مدیران مدارس دوره متوسطه استان مازندران انجام شد. روش پژوهش توصیفی، از نوع زمینه‌یابی بود. جامعه آماری، شامل کلیه مدیران مدارس متوسطه استان مازندران می‌باشد. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 238 نفر تعیین شد. روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه ‌ای بر حسب جنسیت بود و بدین ترتیب،  149 نفر زن و 89 نفر مرد به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، شامل پرسش‌نامه 40 سؤالی است که نقش فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بر عدالت آموزشی را در چهار بعد توسعه گسترده دسترسی، انعطاف‌پذیری یادگیری فردی، انعطاف‌پذیری یادگیری محیطی و ارایه بازخورد مورد بررسی قرار می‎دهد. روایی محتوایی پرسش‌نامه از نظر متخصصان تأیید شد و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ، 0/82 محاسبه شد. داده‏های جمع‌آوری شده با استفاده از آزمون تی تک‌‌نمونه‌ای مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات از طریق توسعه گسترده دسترسی، انعطاف‌پذیری کردن یادگیری فردی، انعطاف‌پذیری کردن یادگیری محیطی و ارایه بازخورد فوری بر عدالت آموزشی نقش داشته است.
    کلید واژگان
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات
    عدالت آموزشی
    یادگیری فردی
    یادگیری محیطی

    شماره نشریه
    117
    تاریخ نشر
    2014-10-23
    1393-08-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
    Islamic Azad University, Sari Branch
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری، ایران

    شاپا
    2228-5318
    2345-3710
    URI
    http://ictedu.iausari.ac.ir/article_641820.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352025

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب