| dc.contributor.author | دائی زاده, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | ضامنی, فرشیده | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینی روکش, سیدعلی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:57:45Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:57:45Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:57:45Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:57:45Z | |
| dc.date.issued | 2012-10-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-07-22 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-05-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دائی زاده, حسین, ضامنی, فرشیده, حسینی روکش, سیدعلی. (1391). تأثیر کاربرد نرم افزارهای آموزشی در ارتقاء یادگیری مهارتهای اساسی درس هنر. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 3(19), 27-43. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5318 | |
| dc.identifier.issn | 2345-3710 | |
| dc.identifier.uri | http://ictedu.iausari.ac.ir/article_631853.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/351960 | |
| dc.description.abstract | در عصر اطلاعات و ارتباطات و با ورود فنآوریهای نوین در حوزه آموزش و پرورش، فراگیران با مخاطرات و ریسکهای بیشتری برخورد میکنند و نسبت به نسلهای قبل، نیاز به یادگیری دانش و مهارتهای جامعتر و جدیدتری خواهند داشت<em>.</em> پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر کاربرد نرمافزارهای آموزشی در ارتقاء یادگیری مهارتهای اساسی درس هنر دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی در مدارس شهرستان آمل و در سال 1390 اجرا گردید. این پژوهش از نوع شبهآزمایشی بود. جامعه تحقیق 150 کلاس درس پنجم ابتدایی بود. از میان آنها به روش تصادفی ساده دو کلاس 25 نفره انتخاب و دانشآموزان آن به دو گروه آزمایش و شاهد تقسیم شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه (به صورت چکلیست رفتار) بود که مطابق استانداردهای آموزشی دفتر برنامهریزی وزارت آموزش و پرورش تنظیم شده بود که به صورت پیشآزمون و پسآزمون اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون <em>t</em> گروههای مستقل استفاده شد. مقایسه میانگین نمرات پیشآزمون نشان داد که دو گروه از نظر سطح مهارتها، همگن بودهاند. مقایسه میانگین نمرات پسآزمون بین دو گروه نشان داد که بین عملکرد دو گروه آزمایش و شاهد از نظر آماری تفاوت معناداری وجود داشت. بدین معنی که استفاده از نرمافزارهای آموزشی در ارتقاء مهارتهای اساسی هنر شامل مهارتهای حسی، گفتاری، حرکتی، قابلیتهای تفکر و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پایه پنجم بهطور قابل ملاحظهای مؤثر بوده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 268 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | fa_IR |
| dc.publisher | Islamic Azad University, Sari Branch | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Information and Communication Technology in Educational Sciences | en_US |
| dc.subject | نرمافزار آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | مهارت حسی | fa_IR |
| dc.subject | مهارت گفتاری | fa_IR |
| dc.subject | مهارت حرکتی | fa_IR |
| dc.subject | قابلیتهای تفکر | fa_IR |
| dc.subject | مهارت اجتماعی | fa_IR |
| dc.title | تأثیر کاربرد نرم افزارهای آموزشی در ارتقاء یادگیری مهارتهای اساسی درس هنر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 19 | |
| dc.citation.spage | 27 | |
| dc.citation.epage | 43 | |