نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدائی زاده, حسینfa_IR
dc.contributor.authorضامنی, فرشیدهfa_IR
dc.contributor.authorحسینی روکش, سیدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:57:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:57:45Z
dc.date.available1399-07-09T08:57:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:57:45Z
dc.date.issued2012-10-22en_US
dc.date.issued1391-08-01fa_IR
dc.date.submitted2012-07-22en_US
dc.date.submitted1391-05-01fa_IR
dc.identifier.citationدائی زاده, حسین, ضامنی, فرشیده, حسینی روکش, سیدعلی. (1391). تأثیر کاربرد نرم افزارهای آموزشی در ارتقاء یادگیری مهارت‌های اساسی درس هنر. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 3(19), 27-43.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_631853.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/351960
dc.description.abstractدر عصر اطلاعات و ارتباطات و با ورود فن‌آوری‌های نوین در حوزه آموزش و پرورش، فراگیران با مخاطرات و ریسک‌های بیشتری برخورد می‌کنند و نسبت به نسل‌های قبل، نیاز به یادگیری دانش و مهارت‌های جامع‌تر و جدید‌تری خواهند داشت<em>.</em> پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر کاربرد نرم‌افزارهای آموزشی در ارتقاء یادگیری مهارت‌های اساسی درس هنر دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی در مدارس شهرستان آمل و در سال 1390 اجرا گردید. این پژوهش از نوع شبه‌آزمایشی بود. جامعه تحقیق 150 کلاس درس پنجم ابتدایی بود. از میان آنها به روش تصادفی ساده دو کلاس 25 نفره انتخاب و دانش‌آموزان آن به دو گروه آزمایش و شاهد تقسیم شدند. ابزار گرد‌آوری داده‌ها، پرسش‌نامه (به صورت چک‌لیست رفتار) بود که مطابق استانداردهای آموزشی دفتر برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش تنظیم شده بود که به صورت پیش‌آزمون و پس‌آزمون اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از شاخص‌های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون <em>t</em> گروه‌های مستقل استفاده شد. مقایسه میانگین نمرات پیش‌آزمون نشان داد که دو گروه از نظر سطح مهارت‌ها، همگن بوده‌اند. مقایسه میانگین نمرات پس‌آزمون بین دو گروه نشان داد که بین عملکرد دو گروه آزمایش و شاهد از نظر آماری تفاوت معناداری وجود داشت. بدین معنی که استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی در ارتقاء مهارت‌های اساسی هنر شامل مهارت‌های حسی، گفتاری، حرکتی، قابلیت‌های تفکر و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان پایه پنجم به‌طور قابل ملاحظه‌ای مؤثر بوده است.fa_IR
dc.format.extent268
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectنرم‌افزار آموزشیfa_IR
dc.subjectمهارت حسیfa_IR
dc.subjectمهارت گفتاریfa_IR
dc.subjectمهارت حرکتیfa_IR
dc.subjectقابلیت‌های تفکرfa_IR
dc.subjectمهارت اجتماعیfa_IR
dc.titleتأثیر کاربرد نرم افزارهای آموزشی در ارتقاء یادگیری مهارت‌های اساسی درس هنرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگزfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue19
dc.citation.spage27
dc.citation.epage43


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد