نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدیزاده, حسینfa_IR
dc.contributor.authorفیضی, فرخfa_IR
dc.contributor.authorاسلام پناه, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:57:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:57:39Z
dc.date.available1399-07-09T08:57:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:57:39Z
dc.date.issued2011-03-21en_US
dc.date.issued1390-01-01fa_IR
dc.date.submitted2011-06-11en_US
dc.date.submitted1390-03-21fa_IR
dc.identifier.citationمهدیزاده, حسین, فیضی, فرخ, اسلام پناه, مریم. (1390). آموزش به شیوه «حرف- هجا-کلمه» با کمک چندرسانه ای های دیجیتال و تأثیر آن در پیشرفت خواندن دانش آموزان پایه اول ابتدایی. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 1(3), 145-163.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_631361.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/351925
dc.description.abstractخواندن از مهم‌ترین مهارت‌های پایه‌ای برای رشد توانایی‌های درونی کودکان است که مورد توجه محققان فراوانی قرار گرفته است. ناتوانی در خواندن، معمولاً مشکلات زیادی را برای دانش‌آموز ناتوان در یادگیری به وجود می‌آورد. این مقاله حاصل یک طرح نیمه ‌آزمایشی دو گروهی با پیش‌ آزمون و پس‌ آزمون می‌باشد که در سال تحصیلی1389- 1388در مدارس ابتدایی منطقه ماهیدشت استان کرمانشاه، با هدف تعیین میزان تأثیر آموزش خواندن به شیوه «حرف ـ هجا ـ کلمه» با کمک چندرسانه‌ای‌های دیجیتال در مقایسه با روش رایج استفاده از تخته و لوح، انجام گرفته است. در این طرح که روی 54 دانش‌آموز اجرا شد، پس از اجرای پیش‌آزمون سنجش توانایی خواندن برای هر دو گروه، گروه آزمایش به مدت 16 جلسه‌ی 45 دقیقه‌ای، خواندن زبان فارسی را با استفاده از یک چندرسانه‌ای آموزش دید و گروه گواه در این مدت از تخته و لوح استفاده کرد. پس از پایان آموزش، پس‌آزمون سنجش توانایی خواندن و سنجش دایره‌ی واژگانی برای دو گروه اجرا شد. یافته‌های حاصل از آزمون <em>t</em> مستقل و تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش به کمک چندرسانه‌ای نسبت به روش رایج، بر عملکرد توانایی خواندن دانش‌آموزان در سه مؤلفه‌ی صحیح‌خوانی، سریع‌خوانی و افزایش ذخیره واژگان تأثیرگذارتر بوده است. بنابراین آموزش به کمک چندرسانه‌ ای ‌های مشابه، خصوصاً در کلاس‌های پرجمعیت، در صورت ایجاد امکانات لازم در مدارس روستایی، که معلمان فرصت کمتری برای آموزش فردی افراد ضعیف‌تر دارند، می‌تواند کمک مؤثری در ارتقاء سطح صحیح‌ خوانی، سریع‌ خوانی و افزایش ذخیره واژگان دانش‌ آموزان پایه اول باشد.fa_IR
dc.format.extent304
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectنرم افزار حرف- هجا-کلمهfa_IR
dc.subjectخواندنfa_IR
dc.subjectبهبود عملکرد خواندنfa_IR
dc.subjectآموزش به کمک کامپیوترfa_IR
dc.subjectپایه اول ابتداییfa_IR
dc.titleآموزش به شیوه «حرف- هجا-کلمه» با کمک چندرسانه ای های دیجیتال و تأثیر آن در پیشرفت خواندن دانش آموزان پایه اول ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue3
dc.citation.spage145
dc.citation.epage163


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد