مبانی و الگوی آموزشهای پژوهش محوردر دانشگاه جامع امام حسین (ع)
(ندگان)پدیدآور
کلاهدوزی, احمدکوثری, مریم
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این تحقیق دستیابی به نظام آموزشی پژوهشمحور متناسب با نظام تعلیم و تربیت سپاه در تحصیلات عالی و تکمیلی (دانشگاه جامع امام حسین(ع)) است. نوع تحقیق از لحاظ هدف، توسعهای و از لحاظ روش توصیفی ـ اکتشافی است که با استفاده از بررسی اسنادی، کتابخانهای وتحقیق میدانی انجام گرفته است. برای جمعآوری اطلاعات و آزمون سؤالات از پرسشنامه محقق ساخته شامل چهار عامل اصلی استفاده شده است. پس از به دست آوردن روایی پرسشنامه از طریق تحلیل عاملی و اطمینان از اعتبار آن (0.902)، دادهها از نمونه مورد مطالعه "120" نفر که شامل کارشناسان، مربیان و استادان دانشگاه جامع امام حسین (ع) بودند، جمع آوری شد. در پایان با استفاده از تحلیل عاملی (با نرمافزار لیزرل) الگوی مورد نظر در چهار عنصر پژوهشی، اداری ـ پشتیبانی، آموزشی و اخلاقی ـ فرهنگی تجلی یافت که هر یک عوامل فرعی مهمی دارد. رهبری علمی و تحولگرا، مدیریت کیفیت، سازمان مشارکتی، توانمندسازی، مسئله محوری، کار گروهی، مدیریت دانش، مشتری محوری، ارزیابی مشارکتی، شایسته سالاری و آزاد اندیشی از مهمترین عوامل این الگو است.
کلید واژگان
آموزش عالی در ایرانپژوهش دانشگاهی در ایران
آموزش پژوهش محور در ایران
مدیریت دانش در دانشگاه های ایران
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2011-11-221390-09-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
امام حسین (ع)شاپا
2251-69722645-5196



