نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدابادی ارانی, نجمهfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, آزادfa_IR
dc.contributor.authorجلالوند, طاهرهfa_IR
dc.contributor.authorاکبر, رهنماfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:52:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:52:55Z
dc.date.available1399-07-09T08:52:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:52:55Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-25en_US
dc.date.submitted1394-05-03fa_IR
dc.identifier.citationاحمدابادی ارانی, نجمه, محمدی, آزاد, جلالوند, طاهره, اکبر, رهنما. (1395). نقد آرای ایمانوئل کانت و ملا احمد نراقی با تأکید بر تربیت اخلاقی. فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 24(30), 31-54.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6972
dc.identifier.issn2645-5196
dc.identifier.urihttps://iej.ihu.ac.ir/article_200913.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/350376
dc.description.abstractهدف این پژوهش، تحلیل و نقد آرای ایمانوئل کانت و ملا احمد نراقی با تأکید بر تربیت اخلاقی است تا بتواند سهمی در افزایش دانشهای بنیادین در این حوزۀ معرفتی داشته باشد. این پژوهش، بنیادی ـ کاربردی و روش مطالعۀ آن تطبیقی ـ اسنادی است. یافته‌های پژوهش نشان داد کانت و ملا احمد نراقی گرچه به دو منظومه فکری متفاوت (غرب و اسلام) تعلق دارند، هر دو بر قائل بودن انسان به ‌عنوان نقطه مرکزی در تربیت اخلاقی، تأکید بر منشأ ارادی برای اخلاقیات و تأثیر اراده آدمی در انجام کردارهای اخلاقی، پرورش قوه درک و فهم آدمی در مرحله بالای تربیت اخلاقی تأکید دارند که از موارد تشابه مهم این دو دیدگاه است، هم‌چنین در بیان مغایرتهای تربیت اخلاقی در دیدگاه کانت به خرد عملی یا وجدان انسانی (خاستگاه اخلاق)، تکوین منش (هدف تربیت)، روشهای آموزشی دموکراتیک و تأکید بر آزادی شاگرد (روشهای تربیتی)، پرورش جسمانی، تأدیب و فرهنگ (مراحل تربیت اخلاقی)؛ و در دیدگاه نراقی، نفس ناطقه انسانی (خاستگاه اخلاق)، سعادت انسان (هدف تربیت)، تمرین و تکرار، الگوپذیری و محبت‌ورزی (روشهای تربیتی)، تأدیب و تعلیم و تفهیم (مراحل تربیت اخلاقی) را می‌توان اشاره کرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین علیه السلامfa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal of Islamic Educationen_US
dc.subjectآرای تربیتی کانتfa_IR
dc.subjectآرای تربیتی ملا احمد نراقیfa_IR
dc.subjectتربیت اخلاقی انسانfa_IR
dc.titleنقد آرای ایمانوئل کانت و ملا احمد نراقی با تأکید بر تربیت اخلاقیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نور تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentتهرانfa_IR
dc.contributor.departmentتهرانfa_IR
dc.contributor.departmentشاهدfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue30
dc.citation.spage31
dc.citation.epage54


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد