ماهیت تربیت اخلاقی از نظر فردی یا جمعی بودن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)
(ندگان)پدیدآور
وجدانی, فاطمهایمانی, محسناکبریان, رضاصادق زاده, علیرضا
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف مقاله این است که ابتدا ماهیت تربیت اخلاقی را از دیدگاه فردی یا جمعی بودن مشخص سازد و سپس دلالتهای تربیتی و اجتماعی آن را بیان کند. این پژوهش از نوع بنیادی ـ کاربردی، و روش آن، توصیفی ـ تحلیلی است. یافته ها نشان داد که تربیت اخلاقی در دیدگاه علامه ماهیتی جمعی دارد و صرفا قائم به اصلاح فرد نیست؛ بلکه لازم است بخشی از برنامه جامع تربیت اخلاقی به ساماندهی وضعیت اخلاقی جامعه اختصاص یابد؛ لذا در این مقاله ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل جامعه تربیتی، راهبردهایی در دو سطح مدرسه و کل جامعه برای اثر بخشی بیشتر برنامه تربیت اخلاقی پیشنهاد شده است.
کلید واژگان
تربیت اخلاقی در جامعهماهیت جامعه و اخلاق
نظر تربیتی علامه طباطبایی
جامعه تربیتی و دینی
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2013-05-221392-03-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
تربیت مدرستربیت مدرس
تربیت مدرس
تربیت مدرس
شاپا
2251-69722645-5196



