نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورکریمی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorبرهمن, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:52:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:52:35Z
dc.date.available1399-07-09T08:52:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:52:35Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-17en_US
dc.date.submitted1398-04-26fa_IR
dc.identifier.citationپورکریمی, جواد, برهمن, مریم. (1398). شاخصه‌ها‌ی انسان دانشگاهی متعهد (استاد دانشگاه) ازمنظر تربیت اسلامی. فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 27(44), 165-186.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6972
dc.identifier.issn2645-5196
dc.identifier.urihttps://iej.ihu.ac.ir/article_204850.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/350263
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف تبیین شاخصه‌ها‌ی انسان دانشگاهی متعهد (استاد دانشگاه) ازمنظر تربیت اسلامی انجام شده است. بدین‌منظور، چهار محور اساسی ماهیت، آفرینش، هدف از زندگی و طبیعت انسان در شکل‌گیری نظام‌ها‌ی مختلف انسان‌شناسی از دیدگاه‌ها‌ی مختلف و خاصه اندیشه و تربیت اسلامی بررسی شده است. در تربیت اسلامی، به‌ازای شایستگی‌ها‌ و برتری‌ها‌ی انسانی، تعهداتی نیز بر ذمه وی خواهد بود. وفای به تعهدات، وظیفه و پاسخی در مقابل تفوق‌ها‌ی نامبرده است. در تربیت اسلامی، انسان متعهد  باید علاوه‌بر دانستن تعهدات، نسبت به آنها با التزامی درونی، عامل باشد . مصادیق تعهد در شاخصه‌ها‌ی رابطه انسان با خدا، خود، خلق و خلقت جلوه‌گر می‌شود. ذیل  هرکدام از روابط یادشده، مؤلفه‌ها‌یی برای انسان متعهد احصا شده است که نشان‌دهنده شاخصه‌ها‌ی انسان دانشگاهی ازمنظر تعلیم‌وتربیت اسلامی است. روش بررسی این مقاله توصیفی ـ تحلیلی است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین علیه السلامfa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal of Islamic Educationen_US
dc.subjectانسان متعهدfa_IR
dc.subjectانسان دانشگاهی متعهدfa_IR
dc.subjectشاخصه‌ها‌ی انسان دانشگاهی متعهدfa_IR
dc.subjectتربیت اسلامیfa_IR
dc.titleشاخصه‌ها‌ی انسان دانشگاهی متعهد (استاد دانشگاه) ازمنظر تربیت اسلامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه فلسفه تعلیم وتربیت اسلامی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue44
dc.citation.spage165
dc.citation.epage186
nlai.contributor.orcid0000-0001-9279-1927


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد