مؤلفههای ادبیات تعلیمی و تربیتی رضوی در سینمای مستند ایران موردکاوی: مستند رضای رضوان، اثر مجید مجیدی)
(ندگان)پدیدآور
صفری, رضابنی اردلان, اسماعیلیامین پور, وحیدشریف زاده, محمد رضا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
باتوجهبه اهمیت مفهوم تعلیموتربیت رضوی و لزوم ایجاد و نشر آن در جامعه، هدف این پژوهش، بررسی این مفاهیم در سینمای مستند «رضای رضوان» بوده است. روش این تحقیق، ترکیبی (کمّی و کیفی) است. مهمترین مؤلفهها و مصادیق تعلیموتربیت رضوی در فیلم «رضای رضوان» عبارتند از: 1. امید به خدا؛ 2. تلاش برای رسیدن به اهداف؛ 3. دوری از آرزوهای خیالی؛ 4. امید به گذشت از خطا؛ 5. تمرکز بر واقعبینی و پذیرش حقایق؛ 6. امید به آینده. یافتهها بیانگر این است که نشر آموزههای رضوی در جامعه، وجود نظام تعلیمی و تربیتی، تغییر در محتوای فیلمهای تعلیمی با اندیشه رضوی، استفاده از اندیشههای رضوی در امور جامعه، ایجاد محیط امن و فضای سالم و وجود مدیران دولتی و غیردولتی متخصص و آشنا به ادبیات تعلیمی رضوی، به افزایش روحیه تعلیمی و تربیتی رضوی بین مردم خصوصاً جوانان خواهد انجامید.
کلید واژگان
تعلیموتربیت رضویفیلم مستند
امید
شماره نشریه
40تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
آزاد اسلامی تهران مرکز/دانشکده هنر- محل کار:پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنریدانشیار گروه پژوهش هنر، دانشگاه هنر، تهران، ایران
دانشکده حقوق، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، تهران، ایران
گروه پژوهش، دانشکده هنر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
شاپا
2251-69722645-5196



