دوره 22, شماره 25

 

ارسال های اخیر

  • اولویت ‌بندی عوامل خانوادگی مؤثر در تربیت دینی فرزندان 

    فضل الهی قمشی, سیف اله؛ ملکی توانا, منصوره (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2015-02-20)
    هدف پژوهش اولویت‌بندی عوامل خانوادگی مؤثر در تربیت دینی فرزندان بر اساس دیدگاه والدین دانش‌آموزان و روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری والدین 4000 نفر از دانش‌آموزان مدارس راهنمایی دخترانه منطقه دو آموزش و ...

  • گفتگوی تربیتی و اصول و روشهای آن: واکاوی گفتگوهای تربیتی قرآن 

    صادق زاده قمصری, علیرضا؛ طلایی, ابراهیم؛ صالحی متعهد, زهرا (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2015-02-20)
    این پژوهش با هدف دستیابی به اصول و روشهای حاکم بر گفتگوی تربیتی به واکاوی گفتگوهای تربیتی قرآن پرداخته است. این پژوهش در زمره پژوهشهای بنیادی، و بر روش تحلیلی ـ تفسیری مبتنی است. پژوهشگران درگام اول با بررسی همه‌ آیات قرآن ...

  • نگاهی جامع به تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه شهید مرتضی مطهری با تأکید براصول، اهداف و روشهای تربیتی 

    صالحی, اکبر؛ مرادی, امیر؛ فیروزی, اسماعیل (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2015-02-20)
    این پژوهش به منظور بررسی دیدگاه شهید مطهری در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی با تأکید براصول، اهداف و روشهای تربیتی صورت گرفته است. نوع پژوهش، بنیادی و روش آن توصیفی ـ تحلیلی و استنباط قیاس عملی است. روش جمع‌آوری اطلاعات نیز ...

  • بررسی انتقادی اخلاق ارتباطی نادینگز با تأکید بر دیدگاه جوادی آملی در کتاب مفاتیح الحیات 

    حاتمی, عماد؛ غفاری, ابوالفضل (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2015-02-20)
    هدف این مقاله بررسی انتقادی اخلاق ارتباطی نادینگز با تأکید بر دیدگاه جوادی آملی در کتاب مفاتیح الحیات است که نوعی اخلاق ارتباطی را مطرح می‌کند. دیدگاه نادینگز، که بر مبانی فلسفی فمینیسم، عاطفه‌گرایی، هستی‌گرایی، طبیعت‌گرایی ...