مرور دوره 24, شماره 30 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
حیات طیبه، چشم اندازی برای تربیت کودکان: ارائه چارچوب مفهومی برای تبیین ویژگیهای معلم دوره ابتدایی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-05-21)محور اصلی گفتمان تربیتی در مبانی نظری تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران، دستیابی متربی و مربی به مراتبی از حیات طیبه است. با هدف تبیین ویژگیهای معلم دوره ابتدایی و با روش استنتاج از مبانی نظری ...
-
مبانی، اصول و روشهای تربیت شهروند زیست محیطی از دیدگاه اسلام
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-05-21)هدف این پژوهش، استنباط مبانی، اصول و روشهای تربیت شهروند زیست محیطی از دیدگاه اسلام با نظر به مسائل و مشکلات زیست محیطی است. برای دستیابی به این هدف از روش استنتاجی استفاده شده است. نتایج این پژوهش از دید هستیشناختی ناظر ...
-
نقد آرای ایمانوئل کانت و ملا احمد نراقی با تأکید بر تربیت اخلاقی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-05-21)هدف این پژوهش، تحلیل و نقد آرای ایمانوئل کانت و ملا احمد نراقی با تأکید بر تربیت اخلاقی است تا بتواند سهمی در افزایش دانشهای بنیادین در این حوزۀ معرفتی داشته باشد. این پژوهش، بنیادی ـ کاربردی و روش مطالعۀ آن تطبیقی ـ اسنادی ...
-
کاربست الگوسازی ساختاری ـ تفسیری در بررسی سیستمی نقش محیط در تعلیم و تربیت
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-05-21)در این پژوهش سعی شده است با نگاه سیستمی و کلنگر، عوامل مؤثر بر تعلیم و تربیت و نقش و ارتباط عوامل محیطی و نهادهای اجتماعی بهعنوان یکی از اثرگذارترین عوامل در تربیت افراد هفت تا چهارده سال بهعنوان سامانه باز و خرده سیستمی ...
-
کاوشی در عوامل اصلی تربیت اخلاقی: شناسایی ویژگیهای اخلاقی الگو مبتنی بر بافت شناسی عمل تربیت (مطالعه موردی بافت استادان، مربیان و مدیران آموزشی یک دانشگاه سازمانی)
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-05-21)این پژوهش با هدف شناسایی ویژگیهای اخلاقی مؤثر بر الگوانگاری مربی/ استاد و مدیران آموزشی در یک دانشگاه سازمانی صورت گرفت. روش پژوهش از نظر ماهیت، کیفی است. جامعه آماری پژوهش شامل دو گروه الف) صاحبنظران و خُبرگان تعلیم و ...



