مرور دوره 20, شماره 17 بر اساس عنوان

  • انسان کامل از دیدگاه جامی و ابن عربی 

    محمدیان, عباس؛ فاضل, سهراب؛ رسولی گروی, فخری (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2013-02-19)
    این مقاله در پی آن است که عقاید عرفانی جامی را با تکیه بر آرای ابن عربی در مورد انسان کامل مورد پژوهش قرار دهد. انسان کامل منشأ فیض حق به خلق است و از این لحاظ اهمیّتی ویژه در شناخت ویژگیهای او و چگونگی دست یافتن به ...

  • وجوه تربیتی مفهوم زیبایی در ترکیبات وصفی قرآن و دلالتهای آن در تعلیم و تربیت 

    حسین زاده, ام البنین (فاطمه)؛ شرفی, محمدرضا؛ زیباکلام, فاطمه؛ باقری, خسرو (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2013-02-19)
    هدف غایی تربیت در اسلام ربوبی شدن، خداگونگی یا تشبه به زیبایی مطلق است و به همین دلیل شناسایی مرزهای دقیق مفهوم زیبایی در تربیت اسلامی از اهمیتی بنیادین برخوردار است. تحلیل وجوه تربیتی مفهوم زیبایی در ترکیبات وصفی آیات ...

  • چالش در اهداف تربیت دینی (شناخت، عاطفه و عملکرد) 

    عجم, علی اکبر؛ سعیدی رضوانی, محمود (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2013-02-19)
    این مقاله به تناسب اهمیت شناخت هدف با روش تحلیلی نظری به بررسی رابطه اهداف سه‌گانه در حیطه شناختی، عاطفی و روانی‌حرکتی با رویکردهای مختلف در زمینه تربیت دینی پرداخته است. در این مقاله ابتدا اهداف سه‌گانه، و سپس رویکردهای ...

  • کارکردهای تربیتی هنر قصه از نظر مولوی 

    بختیاری, ابوالفضل؛ خلجی, حسن (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2013-02-19)
    این تحقیق با هدف بررسی افکار و نظریات مولوی در باره کارکردهای تربیتی هنر قصه به رشته تحریر در آمده است. روش این مطالعه توصیفی ـ تحلیلی است. پس از بررسی و نقد آثار این دانشمند بزرگ مسلمان، مشخص شد که مولوی معتقد است، قصه و ...