نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکلوری, سیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorفیاض, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:45:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:45:46Z
dc.date.available1399-07-09T08:45:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:45:46Z
dc.date.issued2018-07-23en_US
dc.date.issued1397-05-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-31en_US
dc.date.submitted1395-10-11fa_IR
dc.identifier.citationکلوری, سیدرضا, فیاض, ابراهیم. (1397). مسئله‌شناسی کثرت روش‌شناختی در علم اجتماعی اسلامی (تأکید بر ابعاد چیستی). قبسات, 23(88), 199-229. doi: 0888fa_IR
dc.identifier.issn1029-4538
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/0888
dc.identifier.urihttp://qabasat.iict.ac.ir/article_32414.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/347917
dc.description.abstractکثرت­گرایی روشی در ادبیات اندیشمندان مسلمان که متفاوت اراده ‌شده، موجب ابهاماتی گردیده است. در مطالعات اجتماعی با رویکردهای اسلامی، به ندرت می‌توان ترکیب روش­ها را در معنای شایع اخیر دانش اجتماعی (ترکیب روش­های کمی و کیفی) مشاهده‌کرد و غالب ایده‌ها در این باب، ناظر به حیثیت مطلوبیت کثرت‌گرایی است تا بحث از امکان. بسیاری از آنان تکثر روشی را امری مطلوب و گاهی ضروری تلقی‌کرده، تعارضات معرفتی عمده‌ای با مبانی اساسی معرفت‌‌شناسی و دیگر مبانی اسلامی در این باره نمی‌بینند. این مقاله با روش اکتشافی، تعارضات محتمل پاسخ‌نیافته بسیاری را در این باره آشکار می‌سازد؛ گرچه الزاما بر نفی امکان کثرت‌گرایی و مطلوبیت آن نیز دلالت و تاکید ندارد. این مطالعه پیش‌نیازی برای پژوهش پردامنه کثرت‌گرایی روش‌شناختی علم اجتماعی اسلامی است و زوایه اصلی‌اش کثرت‌گرایی روشی در سطوح متدولوژیک است. مساله اصلی این تحقیق ابعاد چیستی کثرت‌گرایی روشی به منظور دستیابی به تلقی‌های حتی‌الامکان همسو در این باره است؛ یعنی آنچه برای بررسی دو فاز کلان مساله امکان و مبانی ضروری است.fa_IR
dc.format.extent432
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofقبساتfa_IR
dc.relation.ispartofQabasaten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/0888
dc.subjectواژگان کلیدی: کثرت‏گرایی روشیfa_IR
dc.subjectعلم اجتماعی اسلامیfa_IR
dc.subjectروشfa_IR
dc.subjectپارادایمfa_IR
dc.subject‌ مبانیfa_IR
dc.subjectمعرفت‌شناختیfa_IR
dc.titleمسئله‌شناسی کثرت روش‌شناختی در علم اجتماعی اسلامی (تأکید بر ابعاد چیستی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته دکتری جامعه شناسی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه انسان‌شناسی، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue88
dc.citation.spage199
dc.citation.epage229


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد