تحلیل نگرش دانشجویان کشاورزی نسبت به یادگیری گروهی در دانشگاه رازی کرمانشاه
(ندگان)پدیدآور
اطهری, زهرازرافشانی, کیومرثمیرک زاده, علی اصغرسلیمانی, عادلنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این تحقیق به روش توصیفی- همبستگی با هدف کلی بررسی نگرش دانشجویان کشاورزی نسبت به یادگیری گروهی و عوامل مؤثر بر آن انجام شد. جامعه آماری تحقیق دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه بودند (793N=) که تعداد 196 نفر از آنان بر اساس جدول بارتلت با روش نمونهگیری طبقهای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بود که برای سنجش پایایی و روایی آن، به ترتیب ازضریب آلفای کرونباخ (84/0>?> 77/0) و پانل متخصصان استفاده شد. بر اساس یافتهها، نگرش دانشجویان کشاورزی نسبت به یادگیری گروهی مثبت میباشد. نتایج مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که متغیرهای توانایی کار گروهی، جنسیت و نوع سیستم آموزشی(شبانه/روزانه) بر نگرش آنان نسبت به یادگیری گروهی تأثیر معناداری دارند و در کل 26 درصد از تغییرات متغیر نگرش نسبت به یادگیری گروهی را تبیین میکنند.
کلید واژگان
یادگیری گروهیآموزش
توانایی کار گروهی
کشاورزی
نگرش
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تربیت مدرسدانشیار دانشکده کشاورزی و عضو مرکز پژوهشی مطالعات اقتصادی- اجتماعی دانشگاه رازی
استادیار دانشکده کشاورزی و عضو مرکز پژوهشی مطالعات اقتصادی - اجتماعی دانشگاه رازی
کارشناس ارشد ترویج و آموزش کشاورزی
شاپا
2008-48382423-785X




