بررسی اثربخشی یادگیری سیار در آموزش عالی کشاورزی (مورد مطالعه: دانشگاه پیامنور مرکز زنجان)
(ندگان)پدیدآور
کرمی, رویانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تغییر علایق جوانان به سوی ارتباط در فضای مجازی، استفاده از تلفن همراه و ارتباطات پیامکی از نگاه برخی منتقدان تهدیدی است، که میتواند به فرصتی برای یادگیری در هر زمان و هرمکان تبدیل شود. یادگیری سیار یکی از رهیافتهای پرورش هدفمند ذهن کنجکاو نسل تکنولوژی در دنیای ارتباطات بی سیم است. بنابراین، این مطالعه در راستای بستر سازی برای بهکارگیری یادگیری سیار با هدف بررسی اثربخشی یادگیری سیار در آموزش عالی کشاورزی انجام گردیده است. مطالعه به روش نیمه تجربی با گمارش تصادفی دو گروه آزمایش (25 نفر) و کنترل (19 نفر) و مداخلهگری بهکارگیری یادگیری سیار به عنوان یک تکنیک کمک آموزشی در ترم اول سال تحصیلی 94-1393 در دانشگاه پیام نور مرکز زنجان اجرا گردید. بررسی اثربخشی یادگیری سیار با مقایسه میانگین نمره پیش آزمون با آزمون نهایی و آزمون پایش از طریق آماره آزمون تی صورت گرفت و نتایج نشان داد که در مقایسه با دانشجویان گروه کنترل که تنها آموزش معمول را دریافت نمودند، یادگیری سیار که مشتمل بر روش معمول آموزش همراه با دریافت پیامهای آموزشی از طریق تلفن همراه میباشد، توانسته ارتقای معنیداری در یادگیری دانشجویان گروه آزمایش مورد مطالعه ایجاد نماید. در این راستا بهکارگیری تلفن همراه که دارای ضریب نفوذ صد در صدی در بین دانشجویان است به عنوان ابزار یادگیری سیار در آموزش عالی کشاورزی مورد پیشنهاد است.
کلید واژگان
تلفن همراهارتباطات بی سیم
آموزش عالی کشاورزی
آزمون پایش
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه پیام نور زنجانشاپا
2008-48382423-785X




