• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران
    • دوره 46, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران
    • دوره 46, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه بین سبک یادگیری، ویژگی های شخصیتی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی

    (ندگان)پدیدآور
    صالحی, الهامحجازی, یوسفحسینی, سیدمحمود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    733.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، بررسی رابطة بین سبک یادگیری، ویژگی‌های شخصیتی و پیشرفت‌ تحصیلی دانشجویان کشاورزی است. جامعة آماری این تحقیق، شامل دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران (3859 نفر) است، اما با استفاده از فرمول کوکران، حجم نمونه 297 نفر تعیین شد. ابزار پژوهش، پرسشنامه‌های استانداردشدة سبک یادگیری Kolb (LSI) و ویژگی‌های شخصیتی (NEO-FFI) است که تحقیقات متعدد، روایی آن را تأیید کردند. برای تعیین میزان پایایی بخش‌های مختلف، از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد (73/0 تا 93/0). براساس نتایج، بین متغیر پیشرفت‌ تحصیلی، متغیرهای ویژگی‌های شخصیتی (برون‌گرایی، دلپذیربودن، باوجدان‌بودن و انعطاف‌پذیربودن) و سبک یادگیری دانشجویان رابطة معنی‌دار وجود دارد. نتیجة رگرسیون چندگانه نشان داد بیشترین عوامل تأثیرگذار بر متغیر پیشرفت تحصیلی به‌ترتیب، متغیرهای انعطاف‌پذیربودن، تجربة عینی و آزمایشگری فعال است.
    کلید واژگان
    پیشرفت ‌تحصیلی
    دانشجویان کشاورزی
    سبک یادگیری
    ویژگی‌های شخصیتی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-09-23
    1394-07-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش کشاورزی
    استاد گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشکدة اقتصاد و توسعة کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران
    استاد گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشکدة اقتصاد و توسعة کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-4838
    2423-785X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/ijaedr.2015.55515
    https://ijaedr.ut.ac.ir/article_55515.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/346211

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب