• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Language Studies
    • Volume 3, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Language Studies
    • Volume 3, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EFL Learner’s Evaluation of Writing Tasks in Iran’s TOEFL and IELTS Preparation Courses in Light of the Process-oriented Approach

    (ندگان)پدیدآور
    Askarzadeh Torghabeh, RajabaliYazdanmehr, Elham
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The purpose of this research was to analyze EFL writing tasks in two of the most popular English for Speakers of Other Languages (ESOL) exam preparation courses in Iran, namely IELTS and TOEFL. Having collected the criteria of writing task appropriateness in light of the process-oriented approach to writing instruction, we asked 60 learner participants to rate EFL writing tasks in 3 IELTS and 3 TOEFL preparation classes based on a checklist previously gathered and validated. The findings produced significant differences in terms of several features of writing task appropriateness. An observation process was conducted of the actual task performance in the target classes to explain the significant differences between the two groups. A two-sample t-test was later employed to evaluate the differences between the mean scores of ratings in the two groups while the p-level was set at .05.
    کلید واژگان
    EFL Writing Tasks
    Task Evaluation
    Process-oriented Approach
    IELTS Courses
    TOEFL Courses

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2011-07-01
    1390-04-10
    ناشر
    University of Sistan and Baluchestan
    سازمان پدید آورنده
    Ferdowsi University of Mashhad, Iran
    Tarbiat Modares University of Tehran, Iran

    شاپا
    2008-5494
    2322-3650
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/ijals.2012.77
    https://ijals.usb.ac.ir/article_77.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/345879

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب