میزان استفاده اساتید حسابداری از فناوری اطلاعات در دانشگاها
(ندگان)پدیدآور
عباس زاده, مسلمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
از آنجایی که آموزش، بیش از هر موضوعی متاثر از تحولات فناوری است، بعنوان نهاد اصلی و رسمی جامعه، نیاز دارد خود را به فناوریهای جدید مجهز کند. در این مقاله دلایل اختلاف در انتخاب فناوری در زمینه آموزش حسابداری دو دوره کارشناسی ارشد و دکتری مورد بررسی قرار میگیرد. این یک تحقیق پیمایشی کاربردی بوده و از طریق انتخاب یازده فناوری مختلف و ارسال پرسشنامه به دوگروه از اساتید دوره کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاههای مختلف وتجزیه وتحلیل نتایج بدست آمده از این اطلاعات انجام شده است. ابزار اندازهگیری این تحقیق پرسشنامه بوده و روش آماری آن آزمون t می باشد. نتایج تحقیق بیانگر وجود تفاوت معنادار بین استفاده از موارد یاد شده در بین دو گروه از اساتید حسابداری دوره کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاهها می باشد. راه حل عملی برای پوشش این فاصله، استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات در آموزش حسابداری جهت افزایش کیفیت آموزش توسط اساتید و از طرفی تلاش دانشجویان جهت یادگیری فناوریهای نوین و استفاده عملی از آن میباشد.
کلید واژگان
آموزشارتباطات
حسابداری
فناوری
مرتبه علمی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2014-09-231393-07-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم و تحقیقات هرمزگانشاپا
2676-75462676-7554




