نقش اخلاق در حسابداری و چالش های پیش روی آموزش دانشگاهی
(ندگان)پدیدآور
مجتهدزاده, ویدااثنی عشری, حمیدهرباط میلی, مژگاننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
سیستم آموزش دانشگاهی فعلی به گونه ای است که موجب پرورش حسابدارانی دارای مهارت استدلال قاعده محور میشود . دانش آموختگان حاضر، از مهارت تفکر انتقادی و استدلال تحلیلی برخوردار نیستند و در مواجهه با رویدادهایی که در پوشش قوانین ، استانداردها و آیین رفتار حرفه ای موضوعه قرار نمی گیرند، با مشکلات عدیده روبرو می شوند. رسوایی های مالی سال های اخیر نشان داد ، توجه به تقویت مهارت استدلال اخلاقی در کنار مهارتهای فنی(تخصصی) نقش مهمی در محیط تجاری کنونی بر عهده دارد. بنابراین شایسته است دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی به منظور ایفای رسالت خود جهت تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با نیازهای بازار کار ، تدابیر مناسبی را اتخاذ نمایند. این مقاله بر آن است تا ضمن تشریح نقش اخلاق و استدلال اخلاقی در حسابداری ، به چالش هایی اشاره نماید که در حرکت به سمت پوشش دروس اخلاقی در برنامه آموزشی، پیش روی دانشگاه ها قرار دارد.
کلید واژگان
اخلاق فضیلت گرااستدلال های اخلاقی
آیین رفتار حرفه ای
آموزش دانشگاهی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-08-231393-06-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
استاد حسابداری دانشگاه الزهراء (س)دانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه الزهراء (س)،
دانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه الزهراء (س)،
شاپا
2676-75462676-7554




