• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامی
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامی
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشی رفتار جرات‌مندانه بر کاهش آمادگی به اعتیاد

    (ندگان)پدیدآور
    جلیلی, طاهرهزارعی, افشین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    604.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر کاهش آمادگی به اعتیاد دانش‏آموزان پسر کلاس یازدهم شهر همدان بوده است. مواد و روش‌ها: این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون بود. از میان دبیرستان‏های پسرانه شهر همدان از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ای یک مدرسه انتخاب و به‌صورت تصادفی 40 نفر انتخاب شدند و در یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل جایگزین شدند (تعداد هر گروه 20 نفر بوده است). آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه به‎مدت هشت جلسه در مورد گروه اول اجرا شد و گروه کنترل در لیست انتظار بودند. یافته‌ها: داده‌ها با‎استفاده‎از تحلیل کوواریانس تجزیه‌وتحلیل شدند. در آمار توصیفی مشخص شد که نمرات گروه آزمایش نسبت‎به گروه کنترل کاهش زیادی پیداکرده است و پس‌آزمون نشان داد که مقدار F به‎دست آماده در آمادگی فعال به اعتیاد 1076/7 و در آمادگی منفعل به اعتیاد 2608/4 است که در سطح (0/001 ) معنی‌دار است. نتیجه‌گیری: تحلیل کوواریانس نشان داد آموزش جرات ورزی توانسته است نمرات گروه آزمایش را نسبت به گروه کنترل در هر دو بعد آمادگی به اعتیاد به‌طور معنی‌داری کاهش دهد.
    کلید واژگان
    رفتار جرات‌مندانه
    کاهش آمادگی به اعتیاد
    تحلیل کوو

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-10-22
    1395-08-01
    ناشر
    معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا و پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا
    سازمان پدید آورنده
    1کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، گروه روان‌شناسی تربیتی،تهران،ایران
    2کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، گروه روان‌شناسی تربیتی، تهران، ایران

    شاپا
    2228-6241
    2383-3483
    URI
    http://teb.jrl.police.ir/article_92705.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/3411

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب