| dc.contributor.author | برزینمنش, حمید | fa_IR |
| dc.contributor.author | احمدیطهورسلطانی, محسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | رضایی, احمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T16:41:14Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T16:41:14Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T16:41:14Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T16:41:14Z | |
| dc.date.issued | 2016-10-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-12-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-09-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | برزینمنش, حمید, احمدیطهورسلطانی, محسن, رضایی, احمد. (1395). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامتروان و منبع کنترل کارکنان یگان ویژه انتظامی استان همدان در سال 1394. فصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامی, 5(4), 239-250. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6241 | |
| dc.identifier.issn | 2383-3483 | |
| dc.identifier.uri | http://teb.jrl.police.ir/article_92704.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/3410 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: انسان جهت رسیدن به رشد و پیشرفت در جنبههای گوناگون میبایست از توانایی لازم جهت مقابله با موقعیتهای دشوار زندگی برخوردار باشد. بهاینترتیب برخورداری از مهارتهای زندگی و بهکارگیری آن جهت دستیابی به رشد و کمال میتواند بسیاری از مشکلات، ناکامیها و ناهنجاریها را رفع نماید و در عوض یک زندگی بانشاط، پرتلاش، روبهپیشرفت و کمال، مفید و سازنده را به ارمغان آورد.
مواد و روشها: پژوهش حاضر بهبررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامتروان و منبع کنترل کارکنان یگان ویژه استان همدان پرداخته است. در این پژوهش بهمنظور بررسی تأثیرآموزش مهارتهای زندگی بر سلامتروان و منبع کنترل از طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل انجام گردید. بههمین منظوراز بین 140 نفر ازکارکنان 30 نفرکه بالاترین نمرات را از پیشآزمون (پرسشنامه سلامت عمومی و پرسشنامه منبع کنترل) بهدست آوردند، انتخاب شدند و بهطور تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم گردیدند که هرگروه شامل 15 نفر بود.
یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی بر سلامتروان و منبع کنترل افراد تأثیر بهسزایی دارد بهنحویکه در ارزیابی نهایی از دوره آموزشی، اکثر آزمودنیها، برخورداری از مهارتهای زندگی را برای همه افراد مفید و لازم قلمداد نمودند. مقیاسهای A (نشانگان جسمانی) B (نشانگان اضطرابی) و D (نشانگان افسردگی) و نمره کل با 99 درصد اطمینان معنادار بودند و مقیاس C (نارسا کنشوری اجتماعی) معنادار نشد.
نتیجهگیری: براساس یافتههای تحقیق پیشنهاد میشود مهارتهای زندگی در بین کارکنان نیرویانتظامی آموزش و تقویت شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 771 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا و پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا | fa_IR |
| dc.publisher | | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of police Medicine | en_US |
| dc.subject | سلامتروان | fa_IR |
| dc.subject | مهارتهای زندگی | fa_IR |
| dc.subject | منبع کنترل | fa_IR |
| dc.title | تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامتروان و منبع کنترل کارکنان یگان ویژه انتظامی استان همدان در سال 1394 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | کدانشجوی کارشناسی ارشد، روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی همدان، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روانشناسی، دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله (عج)، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای اندازهگیری و سنجش، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 239 | |
| dc.citation.epage | 250 | |