نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبرزین‎منش, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی‎طهورسلطانی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T16:41:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T16:41:14Z
dc.date.available1399-07-08T16:41:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T16:41:14Z
dc.date.issued2016-10-22en_US
dc.date.issued1395-08-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-17en_US
dc.date.submitted1398-09-26fa_IR
dc.identifier.citationبرزین‎منش, حمید, احمدی‎طهورسلطانی, محسن, رضایی, احمد. (1395). تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت‎روان و منبع کنترل کارکنان یگان ویژه انتظامی استان همدان در سال 1394. فصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامی, 5(4), 239-250.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6241
dc.identifier.issn2383-3483
dc.identifier.urihttp://teb.jrl.police.ir/article_92704.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/3410
dc.description.abstractمقدمه: انسان جهت رسیدن به رشد و پیشرفت در جنبه‌های گوناگون می‌‌بایست از توانایی لازم جهت مقابله با موقعیت‌های دشوار زندگی برخوردار باشد. به‌این‌ترتیب برخورداری از مهارت‌های زندگی و به‌کارگیری آن جهت دستیابی به رشد و کمال می‌تواند بسیاری از مشکلات،‌ ناکامی‌ها و ناهنجاری‌ها را رفع نماید و در عوض یک زندگی بانشاط، پرتلاش، روبه‌پیشرفت و کمال،‌ مفید و سازنده را به ارمغان آورد. مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر به‎بررسی تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت‎روان و منبع کنترل کارکنان یگان ویژه استان همدان پرداخته است. در این پژوهش به‌منظور بررسی تأثیرآموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت‎روان و منبع کنترل از طرح پیش‌آزمون ‎و پس‌آزمون با گروه کنترل انجام گردید. به‎همین منظوراز بین 140 نفر ازکارکنان 30 نفرکه بالاترین نمرات را از پیش‌آزمون (پرسشنامه سلامت عمومی و پرسشنامه منبع کنترل) به‎دست آوردند، انتخاب شدند و به‌طور تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم گردیدند که هرگروه شامل 15 نفر بود. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت‎روان و منبع کنترل افراد تأثیر به‎سزایی دارد به‌نحوی‌که در ارزیابی نهایی از دوره آموزشی، اکثر آزمودنی‌ها، برخورداری از مهارت‌های زندگی را برای همه افراد مفید و لازم قلمداد نمودند. مقیاس‌های A (نشانگان جسمانی) B (نشانگان اضطرابی) و D (نشانگان افسردگی) و نمره کل با 99 درصد اطمینان معنادار بودند و مقیاس C (نارسا کنش‎وری اجتماعی) معنادار نشد. نتیجه‌گیری: براساس یافته‎های تحقیق پیشنهاد می‎شود مهارت‎های زندگی در بین کارکنان نیروی‎انتظامی آموزش و تقویت شود.fa_IR
dc.format.extent771
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا و پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجاfa_IR
dc.publisheren_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of police Medicineen_US
dc.subjectسلامت‎روانfa_IR
dc.subjectمهارت‌های زندگیfa_IR
dc.subjectمنبع کنترلfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت‎روان و منبع کنترل کارکنان یگان ویژه انتظامی استان همدان در سال 1394fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکدانشجوی کارشناسی ارشد، روان‎شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی همدان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روان‎شناسی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج)، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای اندازه‌گیری و سنجش، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue4
dc.citation.spage239
dc.citation.epage250


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد