• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Engineering
    • Volume 24, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Engineering
    • Volume 24, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Numerical Investigation on the Effect of Injection Timing on Combustion and Emissions in a DI Diesel Engine at Low Temperature Combustion Condition

    (ندگان)پدیدآور
    Pourfallah, Mohsenoryani, HosseinJafarmadar, samadKhalil Arya, S.Khatamnejad, Hassan
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    359.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    One promising way to achieve low temperature combustion regime is the use of a large amount of cooled EGR. In this paper, the effect of injection timing on low temperature combustion process and emissions were investigated via three dimensional computational fluid dynamics (CFD) procedures in a DI diesel engine using high EGR rates. The results show when increasing EGR from low levels to levels corresponding to reduced temperature combustion, soot emission after first increasing, is decreased beyond 40% EGR and get the lowest value at 58% EGR rate. Soot and NOx emissions are simultaneously decreased at advanced injection timing before 20.5 ºCA BTDC in conjunction with 58% cooled EGR rate in compared to baseline case.
    کلید واژگان
    Diesel engine
    Low Temperature Combustion High EGR Rates
    Combustion
    emissions

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2011-07-01
    1390-04-10
    ناشر
    Materials and Energy Research Center
    سازمان پدید آورنده
    Mechanical & Indusrial Engineering, Babol Noshirvani University of Technology
    Mechainical Engineering, Urmia University
    Mechanical Engineering, Urmia University
    Mechainical Engineering, Urmia University
    Mechainical Engineering, Urmia University

    شاپا
    1025-2495
    1735-9244
    URI
    http://www.ije.ir/article_71906.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/335867

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب