منطق حاکم بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی (موردکاوی دانشگاه شریف)
(ندگان)پدیدآور
حسنزاده, سعیدمعینی, علیرضاعلی احمدی, علیرضانوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
باوجودِ اینکه قابلیت تبدیل تحقیقات دانشگاهی به محصولات تجاری، عنصر اصلی شکلگیری شرکتهای زایشی است، بررسی منطق انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی در ادبیات علمی دانشگاه کارآفرین مغفول مانده است. در این پژوهش عوامل مؤثر بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی با استفاده از روش رویش نظریه در دانشگاه صنعتی شریف بهعنوانِ یکی از مهمترین دانشگاههای صنعتی کشور موردِبررسی قرار گرفت. درنتیجه این تحقیق، ازمیانِ عوامل احصاءشده، دو عامل «اطمینان از نتیجه» و «قابلیت تدوین مقاله»، بهعنوانِ اساسیترین معیارهای انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی شناسایی شدند. این منطق انتخاب باعث شده است که اقبال گستردهای به سمت انجام تحقیقات کلیشهای با محوریت توسعۀ منفعلانه فعالیتهای تحقیقات پیشین شکل بگیرد.
کلید واژگان
تحقیق دانشگاهیدانشگاه کارآفرین
منطق انتخاب
شماره نشریه
66تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت ایراناستادیار گروه مدیریت سیستم و بهرهوری دانشگاه علم و صنعت ایران
استاد گروه مدیریت دانشکده پیشرفت دانشگاه علم و صنعت ایران
شاپا
1607-23162676-4881




