• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 17, شماره 66
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 17, شماره 66
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    برنامه درسی تلفیقی، نیاز امروز آموزش مهندسی (ایجاد پُل دانستن/ انجام دادن/ شدن)

    (ندگان)پدیدآور
    مطهری نژاد, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    300.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بر سر این مسئله که یک مهندس باید دامنۀ گسترده‌ای از دانش و مهارتها فراتر از تخصص فنی مرتبط با رشتۀ تحصیلی‌اش داشته باشد، توافق همگانی وجود دارد. برنامۀ درسی تلفیقی چارچوبی فراهم می‌کند تا دانشجویان بتوانند دانش و مهارتهای چندین رشتۀ علمی را به یکدیگر مرتبط سازند و آنها را برای حل مسائل جهان واقعی به‌کار گیرد. باتوجه‌به اهمیت موضوع، در این مقاله ابتدا بر ضرورت برنامۀ درسی تلفیقی/ میان- رشته‌ای در آموزش مهندسی قرن بیست‌‌ویکم تأکید شده و سپس، نتایج حاصل از دو مطالعۀ تجربی درخصوص برنامه‌های درسی آموزش مهندسی در ایران ارائه شده که شامل 1. برنامۀ درسی از دیدگاه استادان و دانشجویان رشته‌های مهندسی و 2. تحلیل سرفصل درسهای رشته‌های مهندسی است. سرانجام، با طرح این پرسش که دانشجویان مهندسی چه باید بدانند، انجام دهند و بشوند، رویکردی برای طراحی برنامۀ درسی تلفیقی در آموزش مهندسی پیشنهاد شده است. این رویکرد می‌تواند برای تدوین برنامه‌های درسی جدید یا بازنگری برنامه‌های درسی فعلی استفاده شود.
    کلید واژگان
    برنامه درسی
    آموزش مهندسی
    رویکرد تلفیقی
    پُل دانستن/انجام دادن/شدن

    شماره نشریه
    66
    تاریخ نشر
    2015-08-23
    1394-06-01
    ناشر
    فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
    The Academy of Sciences of I. R. of Iran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید باهنر کرمان

    شاپا
    1607-2316
    2676-4881
    URI
    https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2015.8008
    http://ijee.ias.ac.ir/article_8008.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334856

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب