• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 16, شماره 64
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 16, شماره 64
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان آگاهی اعضای هیئت علمی اعضای هیئت علمی گروه‌های فنی و مهندسی دانشگاههای اصفهان و صنعتی اصفهان از مؤلفه‌های اساسی نوآوری برنامه‌ریزی درسی و میزان کاربست آنها

    (ندگان)پدیدآور
    نیلی, محمدرضاموسوی, ستارهنصر, احمدرضامسعود, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    460.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف بررسی میزان آگاهی اعضای هیأت علمی گروه‌های فنی و مهندسی شاغل به کار در دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان از نوآوری در مؤلفه‌های اساسی برنامه‌ریزی درسی و ارائه پیشنهادهایی جهت تدوین برنامه درسی های اجرا شده ‌است. در این راستا میزان آگاهی نسبت به عناصر مطرح در برنامه‌ریزی درسی شامل نوآوری در شیوه‌های انتخاب هدف های آموزشی، شیوه‌های انتخاب محتوا، شیوه‌های تنظیم تجربه های یادگیری، شیوه‌های تدریس، و شیوه‌های ارزشیابی مورد بررسی قرار گرفت؛ تا نقاط قوت و ضعف مشاهده شده، جهت استفاده اعضای هیأت علمی در میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی مورد استفاده قرار گیرد. جامعه آماری این نمونه آماری پژوهش بخشی از جمعیت اعضای هیأت علمی گروه‌های فنی و مهندسی شاغل به کار در دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان هستند. در انتخاب اعضای هیأت علمی از روش نمونه گیری طبقه بندی متناسب با حجم استفاده شده است و 90 نفر از دانشگاه ( 20نفرفنی مهندسی دانشگاه اصفهان و 72 نفر فنی مهندسی دانشگاه صنعتی) به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. داده‌های مورد نیاز پژوهش از طریق دو ابزار، اسناد پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شده است.ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته بر اساس طیف لیکرت بوده است که روایی آن بر اساس نظرخواهی از متخصصین محرز گردید و پایایی آن برابر 0.92 بدست آمد. یافته‌های تحقیق نشان داد که میزان آگاهی اعضای هیأت علمی از نوآوری در مؤلفه‌های انتخاب محتوا، روشهای تدریس، و شیوه‌های ارزشیابی در سطح «زیاد» و در مؤلفه‌های انتخاب هدف های، شیوه‌های تنظیم تجربه های یادگیری در سطح «متوسط» می‌باشد.
    کلید واژگان
    آگاهی
    اعضای هیأت علمی
    مؤلفه های برنامه‌ریزی درسی
    نوآوری برنامه درسی

    شماره نشریه
    64
    تاریخ نشر
    2015-02-20
    1393-12-01
    ناشر
    فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
    The Academy of Sciences of I. R. of Iran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان
    دانشجوی دکتری، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
    استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان
    دانشیار دانشگاه هنر اصفهان

    شاپا
    1607-2316
    2676-4881
    URI
    https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2015.7960
    http://ijee.ias.ac.ir/article_7960.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334830

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب