نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorترابی, زهرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:05:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:05:24Z
dc.date.available1399-07-09T08:05:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:05:24Z
dc.date.issued2014-05-22en_US
dc.date.issued1393-03-01fa_IR
dc.date.submitted2013-06-09en_US
dc.date.submitted1392-03-19fa_IR
dc.identifier.citationترابی, زهره. (1393). راهبردهای شناختی طراحان در آموزش معماری. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 16(61), 119-140. doi: 10.22047/ijee.2014.5806fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2014.5806
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_5806.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334810
dc.description.abstractدر این پژوهش اطلاعات به‌دست آمده از مطالعات طراحی دانشجویان ترم سوم دوره کارشناسی معماری دانشگاه تهران در دو گروه آموزشی تعاملی و خلاق در توسعه مدل مهارتی فرایند طراحی معماری تجزیه و تحلیل شد. اطلاعات مربوط به پروتکل طراحی و مدل مهارتی در شناسایی چهار راهبرد مختلف طراحی شامل راه‌حل ‌محور، مسئله‌محور، اطلاعات‌محور و دانش‌محور- که از تکرار فعالیتهای مدل مهارتی و نتایج ارزیابی داوران به صورت نمره نهایی و نمره خلاقیت حاصل شده، بررسی شده است. نتایج نشان می‌دهد که طراحان با رویکرد راه‌حل محوری نمرات نهایی و خلاقیت بالایی را به‌دست می‌آورند، دانشجویان مسئله‌ محور نمره نهایی پایین و نمره خلاقیت نسبتاً بالایی را کسب می‌کنند، دانشجویان اطلاعات محور نمرات نهایی نسبتاً بالا و نمره خلاقیت پایین‌تری به‌دست می‌آورند، در حالی که دانشجویان دانش‌محور نتایج متعادلی را در نمره نهایی و خلاقیت کسب می‌کنند. می‌توان دریافت که راه‌حل‌محوری با خلاقیت ارتباط مستقیمی دارد. در این تحقیق به صورت تجربی رویکردهای طراحی مورد استفاده طراحان از طریق مدل مهارتی فرایند طراحی جمع‌آوری و این رویکردها با نتایج ارزیابی محصول طراحی مرتبط شده است.fa_IR
dc.format.extent630
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2014.5806
dc.subjectآموزش معماریfa_IR
dc.subjectآموزش خلاقfa_IR
dc.subjectآموزش تعاملیfa_IR
dc.subjectراهبردهای طراحیfa_IR
dc.subjectپروتکل طراحیfa_IR
dc.subjectمدل مهارتیfa_IR
dc.titleراهبردهای شناختی طراحان در آموزش معماریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد زنجان، گروه معماریfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue61
dc.citation.spage119
dc.citation.epage140


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد