بررسی رابطه بین کارکرد سبکهای تفکر و پیشرفت تحصیلی میان دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران
(ندگان)پدیدآور
ابوالقاسمی نجف آبادی, مهدینظری فر, فرهادکمالی, هادیحسینی هفشجانی, تورجنوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از اجرای این پژوهش بررسی رابطه بین کارکرد سبکهای تفکر و پیشرفت تحصیلی میان دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران بوده و تفاوتهای جنسیتی نیز در کارکرد سبکهای تفکر مورد مطالعه قرار گرفته است. نمونه مورد مطالعه شامل 146 دانشجو(74 مرد و 72 زن) بود که با استفاده از روش نمونهگیری طبقه¬ای تصادفی انتخاب شدند. یافتهها از طریق پرسشنامه سبکهای تفکر استرنبرگ و واگنر و فرم خود گزارشی پیشرفت تحصیلی جمعآوری و سپس، از طریق روش آماری همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و T¬ مستقل تحلیل شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بین کارکرد سبکهای تفکر و پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین، نتایج به دست آمده حاکی از این بود که فقط در سبک تفکر اجرایی پیشرفت تحصیلی تبیین شد و در سبک تفکر اجرایی زنان و در سبک تفکر قضایی مردان بهطور معناداری در سطح بالاتری قرار داشتند.
کلید واژگان
سبکهای تفکرپیشرفت تحصیلی
دانشکدههای فنی مهندسی دانشگاه تهران
شماره نشریه
47تاریخ نشر
2010-11-221389-09-01
ناشر
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه تهرانکارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
1607-23162676-4881




