نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپرویزیان, جمشیدfa_IR
dc.contributor.authorتویسرکانی, فرشادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:04:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:04:59Z
dc.date.available1399-07-09T08:04:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:04:59Z
dc.date.issued2010-02-20en_US
dc.date.issued1388-12-01fa_IR
dc.date.submitted2009-04-18en_US
dc.date.submitted1388-01-29fa_IR
dc.identifier.citationپرویزیان, جمشید, تویسرکانی, فرشاد. (1388). آموزش مهندسی در ایران: محتوا و روش¬ مقایسه¬ا¬ی با برخی کشورهای صنعتی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 11(44), 1-16. doi: 10.22047/ijee.2010.651fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2010.651
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_651.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334680
dc.description.abstractمقایسه¬ محتوا و روشهای آموزش مهندسی در کشور ایران و برخی از کشورهای صنعتی با تطبیق موردی می¬تواند نشان دهنده تفاوتی اساسی در فلسفه¬ آموزش عالی در ایران و کشورهای پیشرفته باشد که به نگاه تاریخی ما به علم به عنوان فضیلت و نه به عنوان ابزار بر می¬گردد. با این¬حال، چنین مطالعه¬ای را می¬توان به سطوح عملی¬تر آموزش تعمیم داد و آموزش مهندسی به عنوان یک روش تجربی را با آموزش آن در قالب آموزش یافته¬های تاریخی مقایسه کرد. این مقایسه را می¬توان در طی دهه¬های اخیر دنبال کرد و از جمله به محتوای آموزش، ابزارهای آموزش، حجم آموزش، دوره¬های کارآموزی و قابلیت کارآفرینی دانش¬آموختگان پرداخت. از نگاه دیگر، می¬توان روش پذیرش دانشجو و تعداد پذیرش، طول دوره¬ تحصیل، محتوای دروس عمومی، ساختار نظام آموزشی و نقش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در آموزش را مقایسه کرد. هسته¬های آموزشی ـ پژوهشی از سویی ارائه دروس و اجرای پژوهش را با هم می¬آمیزند و از سوی دیگر به عنوان واحدهای مستقل مالی به فعالیت پژوهشی می¬پردازند و این می¬تواند از تفاوتهای اساسی نظام آموزشی ایران با نظامهای آموزشی ـ پژوهشی باشد. در این تحقیق، به عنوان نمونه، مقایسه¬ای در ساختار و محتوای آموزش مهندسی مکانیک در دانشگاههای ایران، آلمان، انگلستان و آمریکا انجام شده¬ است. این مطالعه متوجه روشها و محتوای آموزش است، نه نتایج آن. در بخشهای پژوهشی و فنی با نشان ¬دادن کاستیهایی در به¬ روزکردن محتوا و روش، به ارائه¬ مفاهیمی نو در فلسفه¬ آموزش مهندس و ابزارهای آن از جمله آموزش دانشجو محور، آموزش مبتنی بر مسئله و آموزش در محیط سرشار از فناوری پرداخته شده است.fa_IR
dc.format.extent896
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2010.651
dc.subjectآموزش مبتنی بر مسئلهfa_IR
dc.subjectآموزش دانشجو محور و مشارکت در آموزشfa_IR
dc.titleآموزش مهندسی در ایران: محتوا و روش¬ مقایسه¬ا¬ی با برخی کشورهای صنعتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی اصفهانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue44
dc.citation.spage1
dc.citation.epage16


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد