بررسی نقش ارزشیابی در آموزش معماری
(ندگان)پدیدآور
محمدی بلبان آباد, صالحایرانمنش, سید محسنبمانیان, محمد رضانوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ارزشیابی در نظام آموزش معماری به همراه ارزشیابی در سایر رشته¬ها یکی از اساسی¬ترین اقدامات در هر نظام آموزشی است. ارزشیابی صحیح و منصفانه از مهم ترین عواملی است که می¬تواند بر نظام آموزش معماری تأثیر مثبتی داشته باشد. توجه به ارزشیابی دانشجویان و نیز چگونگی تعیین معیارهای آن از جمله مهم ترین اهداف مقاله حاضر است؛ بر این اساس، در این مقاله تلاش شده است تا با بررسی ساز کارهای رایج مورد استفاده در ارزشیابی، به ویژه در نظام آموزشی کشورهای مختلف، بتوان معیارها و شاخصهای ارزشیابی مقرون به یک ارزشیابی واقع بینانه را استخراج و تدوین کرد. در ادامه مقاله روند ارزشیابی در دانشکده¬های معماری داخل کشور بررسی و سعی شده است تا تصویری از جریان موجود در کشور و مسائل و مشکلات آن ترسیم و عوامل و شاخصه-های مداخله¬گر در یک داوری واقع¬بینانه بر اساس یک پیمایش آماری استخراج و تجزیه و تحلیل شود. در انتها نیز بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش به جمعبندی و تحلیل وضعیت موجود پرداخته شده و مبانی و پیشنهادهایی برای تدوین ساز کارهای یک ارزشیابی واقع بینانه ارائه شده است.
کلید واژگان
ارزشیابی طرحهای معماریآموزش معماری
شاخص ارزشیابی و عوامل مداخله¬گر
شماره نشریه
41تاریخ نشر
2009-05-221388-03-01
ناشر
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد معماری، گروه ساختمان، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه شهید بهشتیدانشجوی کارشناسی ارشد معماری، گروه معماری، دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس
استادیار دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس
شاپا
1607-23162676-4881




