• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 10, شماره 39
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 10, شماره 39
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی عملکرد بخش آموزش عالی در سال 1385: فرایند، نتایج و دستاوردها

    (ندگان)پدیدآور
    مختاریان, فرانکپرند, کورشپور عباس, عبدالرسولمحمدی, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.566 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بهره‌گیری از سازکار ارزیابی از جمله اصلی‌ترین و در عین حال مقبول‌ترین روشهای بررسی توان و کیفیت عملکردی نظام آموزش عالی محسوب می‌شود. در اینجا فرهنگ موجود در نظام نقش تعیین‌کننده‌ای در تدارک سازکارهای ارزیابی ایفا می¬کند. در جریان ارزیابی عملکرد، کلیه ارکان دستگاههای اجرایی بررسی و نقاط قوت و ضعف عملکردی آنها در ابعاد عمومی و اختصاصی مشخص می‌شود. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از این قاعده مستثنا نیست و در سالهای 83-1380، 1384 و 1385 عملکرد حوزه‌های ستادی و دانشگاهی خود را مورد ارزیابی قرار داده است. در مقاله حاضر نیز نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1385 بررسی شده است. بدین منظور، فرایندها و ساختار اجرایی ارزیابی عملکرد وزارت در سال 1385 توصیف و نتایج اجرای ارزیابی عملکرد حوزه‌های ستادی و دانشگاهی به تفکیک و برحسب عوامل و شاخصهای مصوب ارائه شده است.
    کلید واژگان
    ارزیابی عملکرد
    شاخص
    بخش آموزش عالی
    حوزه ستادی و حوزه دانشگاهی

    شماره نشریه
    39
    تاریخ نشر
    2008-11-21
    1387-09-01
    ناشر
    فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
    The Academy of Sciences of I. R. of Iran
    سازمان پدید آورنده
    مرکز مطالعات، تحقیقات و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور
    ریئس مرکز مطالعات، تحقیقات و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
    ریئس سازمان سنجش آموزش کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر
    مرکز مطالعات تحقیقات و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور

    شاپا
    1607-2316
    2676-4881
    URI
    https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2008.604
    http://ijee.ias.ac.ir/article_604.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334646

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب