ارزیابی عملکرد بخش آموزش عالی در سال 1385: فرایند، نتایج و دستاوردها
(ندگان)پدیدآور
مختاریان, فرانکپرند, کورشپور عباس, عبدالرسولمحمدی, رضانوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بهرهگیری از سازکار ارزیابی از جمله اصلیترین و در عین حال مقبولترین روشهای بررسی توان و کیفیت عملکردی نظام آموزش عالی محسوب میشود. در اینجا فرهنگ موجود در نظام نقش تعیینکنندهای در تدارک سازکارهای ارزیابی ایفا می¬کند. در جریان ارزیابی عملکرد، کلیه ارکان دستگاههای اجرایی بررسی و نقاط قوت و ضعف عملکردی آنها در ابعاد عمومی و اختصاصی مشخص میشود. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از این قاعده مستثنا نیست و در سالهای 83-1380، 1384 و 1385 عملکرد حوزههای ستادی و دانشگاهی خود را مورد ارزیابی قرار داده است. در مقاله حاضر نیز نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1385 بررسی شده است. بدین منظور، فرایندها و ساختار اجرایی ارزیابی عملکرد وزارت در سال 1385 توصیف و نتایج اجرای ارزیابی عملکرد حوزههای ستادی و دانشگاهی به تفکیک و برحسب عوامل و شاخصهای مصوب ارائه شده است.
کلید واژگان
ارزیابی عملکردشاخص
بخش آموزش عالی
حوزه ستادی و حوزه دانشگاهی
شماره نشریه
39تاریخ نشر
2008-11-211387-09-01
ناشر
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran
سازمان پدید آورنده
مرکز مطالعات، تحقیقات و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش آموزش کشورریئس مرکز مطالعات، تحقیقات و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
ریئس سازمان سنجش آموزش کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر
مرکز مطالعات تحقیقات و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور
شاپا
1607-23162676-4881




