نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزمانی, بی بی عشرتfa_IR
dc.contributor.authorافخمی خیر آبادی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:04:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:04:47Z
dc.date.available1399-07-09T08:04:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:04:47Z
dc.date.issued2007-02-20en_US
dc.date.issued1385-12-01fa_IR
dc.date.submitted2006-09-15en_US
dc.date.submitted1385-06-24fa_IR
dc.identifier.citationزمانی, بی بی عشرت, افخمی خیر آبادی, علی. (1385). راهکارهای نوین برای آموزشگران به‌منظور کاربرد فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در آموزش علوم. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 8(32), 105-131. doi: 10.22047/ijee.2007.532fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2007.532
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_532.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334611
dc.description.abstractعلوم مهندسی از جمله علومی است که با پیشرفت و توسعة هر کشور ارتباط تنگاتنگی دارد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کشورهای پیشرفته علی‌رغم تلاش گسترده‌شان نتوانسته‌اند افراد زیادی را در داخل کشور به این رشته‌‌های علوم مهندسی ‌و نیز علوم پایه جذب کنند. تحلیل‌های انجام شده نشان می‌دهد که یکی از دلایل این امر، روش‌های آموزش علوم به خصوص در دوران قبل از دانشگاه است. از سوی دیگر، مطالعات انجام شده تیمز نیز بیانگر بعضی از واقعیت‌ها در بار‌ه وضعیت نامطلوب شیو‌ه‌های آموزش علوم در بسیاری از کشورها از جمله کشور ایران است. عده‌ای از صاحبنظران معتقدند که برای بهبود بخشیدن به وضعیت فعلی علوم باید روش‌های متفاوتی برای تدریس و سازماندهی برنامه‌های درسی جستجو کرد. یکی از این راه‌ها توجه به فناوری‌های آموزشی و کاربست فناوری‌‌های نوین در آموزش است. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که برای ایجاد تغییر و تحول در آموزش علوم، بهره‌گیری از فناوری‌ها در تمام مراحل یاد دهی ـ یادگیری باید به منزله یک اصل تلقی شود و برای تأمین فناوری‌ها پیش‌ بینی‌های لازم به عمل آید. از سوی دیگر، ارتباط‌های آموزشگر و فراگیر باید از ارتباط‌های یک سویه به برقراری ارتباط‌های چند سویه سوق داده شود. این نقش هنگامی به خوبی ایفا می‌شودکه آموزشگران و فراگیران توانایی لازم برای بهره گیری از این فناوری‌ها را داشته باشند و به تأثیر فناوری بر اثر بخشی تدریس و یادگیری اعتقاد و ایمان داشته باشند؛ در غیر این صورت بهره‌گیری از این فناوری‌ها اثربخش نخواهد بود. لذا، با ارائه راهکارهایی در این مقاله، آموزشگران می‌توانند از ضعف خود در این زمینه آگاه شوند و در صدد رفع آن برآیند. در این مقاله با بهره‌گیری از نتایج پژوهش‌های انجام شده، در باره مطالبی مانند: اهمیت بهره‌گیری از فناوری، نقش فناوری در تدریس و یادگیری علوم و موانع بهره‌گیری از آن بحث و توصیه‌هایی درخصوص چگونگی بهره‌گیری از فناوری در آموزش علوم بیان شده است.fa_IR
dc.format.extent214
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2007.532
dc.subjectفناوری((Technologyfa_IR
dc.subjectراهبردهای تدریس (‌Strategies teaching‌(Tfa_IR
dc.subjectیادگیری (Learning )fa_IR
dc.subjectعلوم (Science )fa_IR
dc.subjectرایانه (‍Computer)fa_IR
dc.subjectاینترنت ‌(Internet)fa_IR
dc.subject‌‌ فناوری ‌اطلاعات ‌و ‌ارتباطات (‌‌Communication Technology ‌ and Information)fa_IR
dc.titleراهکارهای نوین برای آموزشگران به‌منظور کاربرد فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در آموزش علومfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue32
dc.citation.spage105
dc.citation.epage131


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد