• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 21, شماره 81
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 21, شماره 81
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی دیدگاه دانشجویان رشته‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه علمی کاربردی شیراز درباره اثربخشی برنامه‌های درسی بر اساس مدل اصلاح شده چشم شایستگی

    (ندگان)پدیدآور
    کشاورز, آمنهاحمدی, سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    412.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
      پژوهش حاضر با هدف بررسی ارزیابی اثر­بخشی برنامه­های درسی رشته­های ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) و فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) دانشگاه علمی ـ کاربردی شیراز بر اساس مدل اصلاح شده چشم شایستگی انجام‌ شد.روش پژوهش‌ توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه­ ‌آماری پژوهش کلیه­­ دانشجویان رشته­­های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه علمی کاربردی شهر شیراز در سال 1396 به تعداد 300 نفر بودند که از میان آنها و با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ـ طبقه­ای نسبتی، 170 نفر به­عنوان اعضای نمونه انتخاب شدند. به­‌منظور جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه­محقق ساخته استفاده و روایی و پایایی آن به ترتیب با استفاده از تحلیل گویه و آلفای کرونباخ محاسبه شد. داده‌ها با استفاده از آزمون­های آماری تی تک نمونه­ای، آزمون فریدمن و تحلیل واریانس طرح­های تکراری تحلیل شد. نتایج به­دست آمده نشان داد که دانشجویان شایستگی­های فنی،  زمینه­ای و  ادراکی را در سطحی قابل قبول و شایستگی­های رفتاری را پایین­تر از حد متوسط ارزیابی کرده­اند. همچنین شایستگی­های ادراکی،  فنی، زمینه­ای و رفتاری به ترتیب دارای اولویت یک تا چهار هستند. از طرفی، بین اهمیت شایستگی­های فنی، رفتاری، زمینه­ای و ادراکی از نظر دانشجویان مهندسی تفاوت وجود داشت که  آزمون تعقیبی بونفرونی نشان داد که این تفاوت فقط بین دو بعد شایستگی­های رفتاری و ادراکی از نظر آماری معنادار است.
    کلید واژگان
    شایستگی
    چشم شایستگی
    برنامه درسی
    دانشجویان مهندسی
    فاوا
    ارزشیابی برنامه ها و دروس مهندسی

    شماره نشریه
    81
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
    The Academy of Sciences of I. R. of Iran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، واحد فیروزآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزآباد
    . استادیار گروه علوم تربیتی، واحد فیروزآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزآباد

    شاپا
    1607-2316
    2676-4881
    URI
    https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2019.165256.1611
    http://ijee.ias.ac.ir/article_89067.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334562

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب