نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبحری گمچی, کبریfa_IR
dc.contributor.authorسامری, مریمfa_IR
dc.contributor.authorعبدلی سلطان احمدی, جوادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:04:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:04:35Z
dc.date.available1399-07-09T08:04:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:04:35Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-05-20en_US
dc.date.submitted1397-02-30fa_IR
dc.identifier.citationبحری گمچی, کبری, سامری, مریم, عبدلی سلطان احمدی, جواد. (1397). بررسی چالش‌های برنامه درسی رشته مهندسی برق به‌منظور بازنگری و نوسازی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 20(79), 1-25. doi: 10.22047/ijee.2018.132633.1549fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2018.132633.1549
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_84321.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334546
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر شناسایی چالش­های برنامه درسی مهندسی برق از دیدگاه اعضای هیأت­علمی و دانشجویان به­منظور اصلاح و بازنگری است. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع­آوری اطلاعات توصیفی پیمایشی است. جامعه ­آماری موردمطالعه در این پژوهش، اعضای هیأت­علمی و تمام دانشجویان رشته مهندسی برق دانشگاه صتعتی ارومیه  است که <strong>­</strong>از میان اعضای هیأت­علمی 22 نفر به صورت سرشماری به­عنوان نمونه اعضای هیأت­علمی و 164 نفر بر اساس جدول مورگان به­عنوان نمونه آماری دانشجویان به روش تصادفی ساده انتخاب شد. برای جمع­آوری داده­های پژوهش از دو پرسش­نامه محقق­ساخته­ استفاده شد که روایی و پایایی پرسش­نامه­ها از نظر استادان و متخصصان حوزه، مورد تأیید قرار گرفت. به­منظور تجزیه­وتحلیـل اطلاعـات از روش­های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف استاندارد) و نیز روش­های آمار استنباطی شامل آزمون تی تک­نمونه­ای و تی دو گروه مستقل استفاده شد. نتیجه کلی پژوهش نشان داد که از نظر اعضای هیأت علمی برنامه درسی آموزش مهندسی برق، در هشت بعد از ابعاد نه­گانه برنامه درسی شامل اهداف آموزشی، محتوا، فعالیت­های یادگیری، راهبردهای تدریس، مکان، گروه­بندی و ارزشیابی با چالش­هایی مواجه است. همچنین از نظر دانشجویان برنامه درسی مهندسی برق در تمام ابعاد نه­گانه برنامه درسی با چالش­هایی مواجه است. بنابراین می­توان نتیجه گرفت که لازمه موفق و اثربخش بودن برنامه درسی مهندسی برق توجه به چالش­ها و نواقص مطرح­شده از سوی اعضای هیأت علمی و دانشجویان وتلاش برای رفع این چالش­ها است.fa_IR
dc.format.extent424
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2018.132633.1549
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectمهندسی برقfa_IR
dc.subjectچالشfa_IR
dc.subjectاعضای هیأت‌علمیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.titleبررسی چالش‌های برنامه درسی رشته مهندسی برق به‌منظور بازنگری و نوسازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue79
dc.citation.spage1
dc.citation.epage25


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد