نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعماریان, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:04:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:04:30Z
dc.date.available1399-07-09T08:04:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:04:30Z
dc.date.issued2017-11-22en_US
dc.date.issued1396-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-24en_US
dc.date.submitted1396-05-02fa_IR
dc.identifier.citationمعماریان, حسین. (1396). توسعه مهارت های آموزشی استادان مهندسی ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 19(75), 55-73. doi: 10.22047/ijee.2017.93379.1469fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2017.93379.1469
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_55327.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334522
dc.description.abstractکیفیت شرط بقای مراکز آموزشی مدرن و دریچهای بهسوی جهانی شدن آموزش عالی است. یکی از در دسترسترین روشها برای آگاهی از نقاط قوت و ضعف برنامههای آموزشی و ارتقای کیفیت آن، گذر موفقیت از فرایند ارزشیابی است؛ که با توجه بهملاکها و استاندارهای مورد قبول جهانی، تدوین شده است. امروزه، مراکز آموزش مهندسی پیشرو، برنامههای آموزشی خود را بهگونهای عرضه مینمایند که ضمن گذر موفقیت آمیز از فرایند ارزشیابی، دانشآموختگانی توانا، برای ورود به بازار کار مهندسی، در سطح ملی و بینالمللی، بهدست دهند. در چنین شرایطی است که ارتقای کیفیت برنامههای آموزشی، در اولویت قرارمیگیرد و توجه بهآن جزو شرح وظایف اصلی اعضای هیات علمی منظور می شود. میدان رقابت در سطح ملی و بینالمللی بهصورتی است که مراکزی که در ارتقای کیفیت آموزشهای ارایه شده، ناموفق باشند باید بهگونهای هزینه آنرا بپردازند. در این مقاله سازوکاری برای ارتقای کیفیت برنامههای آموزش مهندسی کشور، از طریق توسعۀ مهارتهای آموزشی اعضای هیات علمی ارایه شده و نتایجی که از بهکارگیری آن در چند دانشگاه کشور بهدست آمده، ارایه میشود. طرح جامع ارتقای مهارتهای حرفهای اساتید، دستیاران آموزشی و مسئولان آموزش، که در این مقاله بخشی از نتایج آن عرضه میشود، شامل طراحی واجرای پانزده کارگاه آموزشی، و یک دوره آموزشی یک هفته ای، طراحی درس تحصیلات تکمیلی «آموزش مهندسی» و نگارش کتاب درسی آن، میباشد.fa_IR
dc.format.extent287
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2017.93379.1469
dc.subjectآموزش مهندسیfa_IR
dc.subjectارتقای کیفیتfa_IR
dc.subjectمهارتهای آموزشیfa_IR
dc.subjectاعضای هیات علمیfa_IR
dc.subjectارزشیابیfa_IR
dc.subjectدستیاران آموزشیfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.titleتوسعه مهارت های آموزشی استادان مهندسی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد مهندسی زمین / دانشکاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue75
dc.citation.spage55
dc.citation.epage73


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد