عناصر نظام آموزش استاد ـ شاگردی مدلی برای بهسازی نظام آموزش مهندسی
(ندگان)پدیدآور
حجازی, جلالخیر خواه, مرضیهنوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آموزش استاد ـ شاگردی قدیمی ترین روش آموزش فنی و حرفه ای است. عناصر مؤثر در این نظام نظیر هدف، سن و شرایط آموزشگیر، رابطه استاد ـ شاگرد، نحوه آزمون و روش استاد شدن شاگرد مورد مطالعه قرار می گیرند. هرچند این روش برای کاربرد در دوران کنونی محدودیت های بسیاری دارد، ولی شناسایی و تحلیل عناصر آن و به ویژه هدف های اشتغالی و ارتباطی آن می تواند برای آموزش مهندسی بازسازی شود. در نتیجه گیری، محدودیت ها و ویژگی های این نوع آموزش مورد بررسی قرار گرفته است.
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2005-08-231384-06-01
ناشر
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran
سازمان پدید آورنده
دانشگاه علم و صنعت ایران، مرکز تحقیقات مهندسی مواد فرایاردانشگاه علم و صنعت ایران، مرکز تحقیقات مهندسی مواد فرایار
شاپا
1607-23162676-4881




