نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحبیب نژاد کورایم, محرمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:03:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:03:50Z
dc.date.available1399-07-09T08:03:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:03:50Z
dc.date.issued2000-08-22en_US
dc.date.issued1379-06-01fa_IR
dc.date.submitted1999-10-02en_US
dc.date.submitted1378-07-10fa_IR
dc.identifier.citationحبیب نژاد کورایم, محرم. (1379). تأثیر Mathematica بر تدریس و یادگیری ریاضیات مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 2(6), 73-86. doi: 10.22047/ijee.2000.2015fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2000.2015
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_2015.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334293
dc.description.abstractآموزش ریاضیات به دانشجویان رشته های مهندسی، آنها را در حدی با ریاضیات آشنا می کند که برای تخصص آینده آنها کافی باشد. با پیشرفت سریع کامپیوترها شرایط کارخانه ها نیز به سرعت تغییر می کند و آموزش ریاضیات نیز ناگزیر باید تغییر یابد. دانشجویان یا مهندسان آینده به این سمت هدایت می شوند که ریاضیات را با نوشتن برنامه های ساده بر مبنای پیش فرضهای ریاضی درک کنند. هنگام حل یک مسئله، دانشجویان برنامه هایی می نویسند که ساده هستند، ولی برای حل مسایل وسیع تر و پیچیده تر کارایی ندارند. هنگام حل یک مسئله فنی واقعـی با یک نرم افزار ریاضی که توسط متخصصان نوشته شده است، وظیفه ماست که به مهندسان آینده یاد بدهیم که چگونه از نرم افزارهای ریاضی در دسترس استفاده کنند. در دوره زمانی 1378 ـ 1374 در مورد آموزش ریاضیات در گروههایی از دانشجویان آزمایشی را انجام دادیم تا بفهمیم چه نوع ترکیبی از آموزشهای کلاسیک با کارها کامپیوتری می تواند بهترین نتایج را بدهد. با توجه به آزمایشها، کامپیوتر یک خطر واقعی را به دنبال می آورد و آن نبود یک دید ریاضی درست در دانشجویان است و آنها فقط می پرسند که کدام کلید را باید فشار دهند. چنین مهندس دکمه ای، از فرضیات و شرایطی که بر مبنای آن الگوریتم مورد نظر کار می کند اگاه نخواهد بود، همچنین، او از محدودیتهای این الگوریتم نیز آگاهی نخواهد داشت. آزمایشهای بعدی نشان داد که ترکیب تقریباً مساوی از آموزش کلاسیک و آموزش به کمک کامپیوتر می تواند خیلی مؤثر باشد.fa_IR
dc.format.extent248
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2000.2015
dc.subjectریاضیات مهندسیfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectMATHEMATICAfa_IR
dc.titleتأثیر Mathematica بر تدریس و یادگیری ریاضیات مهندسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue6
dc.citation.spage73
dc.citation.epage86


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد