دوره 12, شماره 45

 

ارسال های اخیر

  • ارائه الگوی پویا و عملیاتی ارزیابی اثربخشی آموزشهای فنی و مهندسی 

    سلطانی, ایرج (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2010-05-22)
    اینکه در آموزشهای علمی و کاربردی به دنبال چه هستیم و آموزش به دنبال حل چه مشکلاتی است و چقدر و چگونه باید آموزشها را اجرا کرد، موضوعات مورد بحث اثربخشی آموزشهای مهندسی است. تعیین اثربخشی آموزشهای مهندسی به برنامه‌ریزان و ...

  • مهندسی چیست و یک مهندس کیست 

    دوامی, پرویز؛ خدا بخش پیر کلانی, مریم (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2010-05-22)
    در این مقاله ابتدا واژهایی چون مهندسی، مهندس، فناوری و حرفه تعریف و سپس، مشخصات هر یک بررسی شده است. اسامی معروفت ترین مهندسان در ایران و جهان آورده و در انتها به نقش حیاتی مهندسان در پاسخگویی به چهارده چالش عمده که جهان ...

  • تحلیل افت دانشجویان مهندسی در تحصیل الکترونیکی: مورد کاوی مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت ایران 

    رستمی نژاد, محمد علی؛ مزینی, ناصر (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2010-05-22)
    در این مقاله میزان افت در تحصیل الکترونیکی و علل آن بر اساس پیشینه پژوهشهای صورت گرفته بررسی شده است. نتایج بررسی حاکی از آن است که نرخ افت در تحصیل الکترونیکی به مراتب بیشتر از آموزشهای رایج است. این پدیده تحت تأثیر تعامل ...

  • در جستجوی رویکرد مدیریت دانش در محیطهای آموزش مهندسی: مطالعه موردی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خلیج فارس 

    سلیمی, قاسم؛ آذین, رضا؛ پاکیزه, علی؛ مهدیه, امید (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2010-05-22)
    امروزه، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی نیازمند زیر ساختهایی هستند که به طور اساسی در ایجاد و انتقال دانش بر پایه اصول مدیریت دانش و یادگیری سازمانی به آنان کمک کند. مدیریت دانش یکی از ابزارهای کارآمد خلق، انتقال و تسهیم ...

  • نقش ارزیابی درونی در بهبود کیفیت‌آموزشی رشتة مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس 

    شهرکی پور, حسن؛ پرند, کورش؛ وقور کاشانی, مهدیه سادات (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2010-05-22)
    این پژوهش با هدف اصلی اجرای ارزیابی درونی در گروههای آموزشی رشتة مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس و به منظور ارائة تحلیلی جامع از کیفیت موجود گروهها و پیشنهادهایی برای بهبود و ارتقای آن انجام شده است. در این پژوهش 7 عامل، ...