دوره 1, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
پیشنهاد برای آموزش مهندسی در ایران
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 1999-05-22)توسعه اقتصادی و صنعتی و رقابت در صحنه بین المللی وقتی میسر می شود که مهندسان کشور قادر به تشخیص مسائل صنعت بوده، از ابتکار، خلاقیت، نبوغ و پشتکار خود در حل مسائل و نوآوری های صنعتی استفاده کنند. علاوه بر این ها، مهندسان ...
-
پیدایش آموزش مهندسی شیمی و تاریخچه تئوری های آن در جهان
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 1999-05-22)پیدایش هر رشته را اصولاً نمی توان به زمان خاص یا افراد مشخص نسبت داد، بلکه عمده ترین عامل، بستر مولد یا ضرورت هایی است که زمینه را برای پیدایش آن رشته فراهم می آورد. در حقیقت، هنگامی که نیازهای تخصصی به هر دلیلی ـ اعم از ...
-
تحلیلی بر بنیان گذاری آموزش نوین و آموزش مهندسی در دوران قاجار
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 1999-05-22)دوران قاجار از نظر تأثیر شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی و صنعتی بر زمان حاضر حائز اهمیت و از دیدگاههای مختلف قابل بررسی است. بنیان گذاری آموزش نوین از طریق تأسیس دبستان ها، دبیرستانها، مؤسسات آموزش عالی، اعزام محصل ...
-
ارزیابی آموزش مهندسی عمران
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 1999-05-22)در این تحقیق معیارهای ارزیابی آموزش مهندسی عمران مورد مطالعه قرار گرفته است. پرسشنامه ای برای سه گروه از دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری، و دانش آموختگان طراحی شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این پرسشنامه ...
-
روش هایی برای سنجش خواسته های مصرف کنندگان خدمات دانشگاه های علوم و مهندسی
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 1999-05-22)سنجش خواسته های مصرف کنندگان خدمات دانشگاه و تغییرات آن در طول زمان یکی از جنبه های اصلی در اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت در دانشگاه محسوب می شود. مهم ترین دسته از خدمات دانشگاه، خدمات آموزشی است و اصلی ترین گروه مصرف کننده ...
-
آموزش مهندسی و نیازها در ایران
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 1999-05-22)بررسی های انجام شده درباره علل توسعه و رشد اقتصادی و اجتماعی در کشورهای پیشرفته صنعتی و اخیراً در چند کشور نوصنعتی آسیای شرقی و حاشیه اقیانوس هند نشان می دهد که هر گونه نوسازی و اصلاح اجتماعی و اقتصادی فقط با استفاده از ...
-
ویژگی های تربیتی در آموزش مهندسی
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 1999-05-22)در این مقاله آموزش مهندسی از دیدگاه تربیتی و حرفه ای مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به نقش و جایگاه مهندسان در توسعه فن آوری و صنعت در کشور، در تهیه این نوشتار ویژگی هایی از قبیل آینده نگری، خلاقیت، همگرایی در کار، ...



