نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحیدری, محمدجوادfa_IR
dc.contributor.authorنجفی, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorعلوی, سیدجلیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T07:55:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T07:55:25Z
dc.date.available1399-07-09T07:55:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T07:55:25Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-11-01en_US
dc.date.submitted1394-08-10fa_IR
dc.identifier.citationحیدری, محمدجواد, نجفی, اکبر, علوی, سیدجلیل. (1395). شناسایی سطح اخطار روسازی جاده‌های جنگلی و مدیریت آن با استفاده ازالگوریتم ژنتیک. تحقیقات جنگل و صنوبر ایران, 24(4), 587-577. doi: 10.22092/ijfpr.2016.109431fa_IR
dc.identifier.issn1735-0883
dc.identifier.issn2383-1146
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22092/ijfpr.2016.109431
dc.identifier.urihttps://ijfpr.areeo.ac.ir/article_109431.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/331611
dc.description.abstractارزیابی وضعیت روسازی جاده‌های جنگلی و مدیریت بهینه هزینه نگهداری روسازی جاده‌های جنگلی به‌عنوان مهم‌ترین بخش از مدیریت یک جاده جنگلی محسوب می‌شود، حال آن‌که تخصیص بهینه هزینه در طول مدت استفاده از جاده بسیار دشوار است. بررسی وضعیت روسازی نیازمند تجهیزات خاصی است که به‌طور معمول به‌دلیل هزینه زیاد و عدم دسترسی به این نوع تجهیزات، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. از این‌رو باید از تکنیک‌هایی استفاده شود که بتوانند روابط خطی و غیرخطی زوال سطح روسازی را ارزان‌تر و سریع‌تر مدل‌سازی کنند. در پژوهش پیش‌رو کاربرد تکنیک الگوریتم ژنتیک در شناسایی سطح اخطار روسازی جاده‌های جنگلی و برنامه‌ریزی ترمیم و نگهداری روسازی بررسی شد. بدین‌منظور شبکه جاده‌های جنگلی حوزه غرب هراز به‌طول حدود 50 کیلومتر شامل پنج سری درنظر گرفته شدند. شناسایی سطح اخطار روسازی و ارایه یک برنامه ترمیم و نگهداری برای شبکه روسازی مذکور در طول یک دوره طرح پنج‌ساله و برمبنای برنامه‌ریزی یک‌ساله ارایه شد. نتایج نشان داد که مناسب‌ترین سطح هشدار خرابی بیرون‌زدگی برابر با پنج سانتی‌متر و برای شیارشدگی 10 سانتی‌متر بود. با برنامه‌ریزی و انجام منظم فعالیت‌های ترمیم و نگهداری، هزینه‌ها حداقل 25 و حداکثر 73 درصد در طول دوره طرح برنامه نسبت به سال اول کاهش یافتند که این موضوع اهمیت فعالیت‌های مستمر تعمیر و نگهداری و لزوم به‌کارگیری تکنیک‌های نوین را در برنامه‌ریزی نگهداری روسازی نشان می‌دهد.<br />fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشورfa_IR
dc.publisherResearch Institute of Forests and Rangelands of Iranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات جنگل و صنوبر ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Forest and Poplar Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22092/ijfpr.2016.109431
dc.subjectالگوریتم‌های بهینه‌سازیfa_IR
dc.subjectبیرون‌زدگیfa_IR
dc.subjectتعمیر و نگهداریfa_IR
dc.subjectزوالfa_IR
dc.subjectشیارشدگیfa_IR
dc.titleشناسایی سطح اخطار روسازی جاده‌های جنگلی و مدیریت آن با استفاده ازالگوریتم ژنتیکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه جنگل‌داری، دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی، دانشگاه تربیت مدرس، نور، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه جنگل‌داری، دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی، دانشگاه تربیت مدرس، نور، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد جنگل‌داری، دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی، دانشگاه تربیت مدرس، نور، ایرانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue4
dc.citation.spage587
dc.citation.epage577


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد