• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Fuzzy Systems
    • Volume 8, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Fuzzy Systems
    • Volume 8, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Fuzzy relations, Possibility theory, Measures of uncertainty, Mathematical modeling.

    (ندگان)پدیدآور
    Voskoglou, Michael Gr.
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    A central aim of educational research in the area of mathematical modeling and applications is to recognize the attainment level of students at defined states of the modeling process. In this paper, we introduce principles of fuzzy sets theory and possibility theory to describe the process of mathematical modeling in the classroom. The main stages of the modeling process are represented as fuzzy sets in a set of linguistic labels indicating the degree of a student's success in each of these stages. We use the total possibilistic uncertainty on the ordered possibility distribution of all student profiles as a measure of the students' modeling capacities and illustrate our results by application to a classroom experiment.
    کلید واژگان
    Fuzzy relations
    Possibility theory
    Measures of uncertainty
    mathematical modeling

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2011-10-01
    1390-07-09
    ناشر
    University of Sistan and Baluchestan
    سازمان پدید آورنده
    Graduate Technological Educational Institute (T.E.I.), School of Technological Applications, 263 34 Patras, Greece

    شاپا
    1735-0654
    2676-4334
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/ijfs.2011.284
    https://ijfs.usb.ac.ir/article_284.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/330374

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب