• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Language Teaching Research
    • Volume 5, Issue 3 (Special Issue)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Language Teaching Research
    • Volume 5, Issue 3 (Special Issue)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Humorous Videos and Idiom Achievement: Some Pedagogical Considerations for EFL Learners

    (ندگان)پدیدآور
    Neissari, MaliheAshraf, HamidGhorbani, Mohammad Reza
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    883.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Employing a quasi-experimental design, this study examined the efficacy of humorous idiom video clips on the achievement of Iranian undergraduate students studying English as a Foreign Language (EFL).  Forty humorous video clips from the English Idiom Series called “The Teacher" from the BBC website were used to teach 120 idioms to 61 undergraduate students at the University of Bojnord (UB). A 40-item idiom pretest was given to the experimental group (EG) and the control group (CG) while an independent-samples t-test was used to compare the means of these two groups based on posttest scores. A 15-item attitudinal questionnaire captured participants' attitudes toward learning English idioms through video clips. The results indicate that there was a significant difference between the EG and CG mean scores: humorous video clips do facilitate EFL learners' idioms achievement and learners exhibit a positive attitude toward their application in the classroom.
    کلید واژگان
    language teaching
    language learning
    humorous video clips
    idiom achievement

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-10-01
    1396-07-09
    ناشر
    Urmia University
    سازمان پدید آورنده
    Tabaran Institute of Higher Education, Iran
    Islamic Azad University of Iran (Torbat Heydarieh Branch), Iran
    University of Bojnord, Iran

    شاپا
    2322-1291
    URI
    http://ijltr.urmia.ac.ir/article_20307.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/328291

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب