• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Management and Business Research
    • Volume 3, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Management and Business Research
    • Volume 3, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Factor Analytic Study on Service Quality Perceptions and Satisfaction in the E- Tourism

    (ندگان)پدیدآور
    Matta, M.Verma, S.
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    125.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    E-tourism has evolved as a mainstay business for tourist service providers. It plays an integral role in the dissemination of information and influencing consumer's preferences and satisfaction. The purpose of this study is to identify the dimensions of service quality perceptions of consumers in e-tourism in the Indian context. It also aims to understand the relative impact of these service quality dimensions on the satisfaction of the consumers. The techniques of factor and regression analysis have been used for this study. The findings show that consumers place a lot of emphasis on information content, security, functionality, customer interactions, and responsiveness while assessing the service quality and these in turn, affect their satisfaction level in the Indian e-tourism.
    کلید واژگان
    E-tourism
    Service quality perceptions and satisfaction

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2013-07-01
    1392-04-10
    ناشر
    Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    Lingaya’s University, Faridabad, Haryana, India.
    JIMS, Kalkaji College, New Delhi, India.

    شاپا
    2228-7019
    2228-7027
    URI
    http://ijmbr.srbiau.ac.ir/article_2003.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/326372

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب