نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمالکی مقدم, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorرحمانی دهنوی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorحسامی, رشادfa_IR
dc.contributor.authorبنیسی, صمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T07:37:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T07:37:48Z
dc.date.available1399-07-09T07:37:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T07:37:48Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-14en_US
dc.date.submitted1396-10-24fa_IR
dc.identifier.citationمالکی مقدم, مصطفی, رحمانی دهنوی, سعید, حسامی, رشاد, بنیسی, صمد. (1397). بررسی تأثیر شکل بار و سرعت آسیا بر توان‌کشی در آسیاهای گردان. نشریه علمی-پژوهشی مهندسی معدن, 13(39), 82-94. doi: 10.22034/ijme.2018.32832fa_IR
dc.identifier.issn1735-7616
dc.identifier.issn2676-4482
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/ijme.2018.32832
dc.identifier.urihttp://ijme.iranjournals.ir/article_32832.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/325715
dc.description.abstractپیش بینی توان در انتخاب، کنترل و بهینه سازی عملکرد آسیاها نقش مهمی ایفا می کند. اغلب روابط ارایه شده برای محاسبه‌ی توان‌کشی، با در نظر گرفتن گشتاور ایجاد شده توسط بار داخل آسیا بدست آمده است. در این تحقیق، تأثیر میزان پرشدگی، سرعت آسیا و شکل آستر بر توان‌کشی با در نظر گرفتن میزان مواد در پرواز و تغییر طول بازوی گشتاور در آسیایی به قطر یک متر مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش، میزان بار و درصد مواد در پرواز، با آنالیز تصویری تعیین شدند و با استفاده از نرم‌افزار Solidworks© مرکز جرم بار و طول بازوی گشتاور نیز اندازه گیری گردیدند. نتایج بررسی‌ها نشان داد با افزایش میزان پرشدگی، با توجه به افزایش ضخامت بار، طول بازوی گشتاور کمتر از پرشدگی‌های پایین است و بیشینه‌ی بازوی گشتاور و در نتیجه میزان گشتاور، در سرعت‌های بالاتری اتفاق می‌افتد. مقایسه اعداد بی‌بعد شده تأثیر جرم و طول بازو نشان داد، سهم بازوی گشتاور برای پرشدگی 15 درصد زمانی که سرعت 55 درصد است و برای پرشدگی 30 درصد زمانی که سرعت 70 درصد است، بالاتر است و در این سرعت‌ها بیشینه‌ی گشتاور مشاهده شد. بررسی روند نوسان توان‌کشی و گشتاور نشان داد در محدوده‌ای از سرعت، به دلیل عدم تغییر زیاد شکل بار، میزان توان‌کشی تغییر محسوسی نمی‌کند. تغییرات توان‌کشی برای آستر نو و آستر ساییده شده‌ی سرچشمه با 5184 ساعت کارکرد تعیین شد و مشخص گردید که آستر ساییده شده در تمامی سرعت‌های آسیا نسبت به آستر نو توان‌کشی بیشتری دارد. به عنوان مثال، برای 25 درصد پرشدگی و سرعت 70 درصد سرعت بحرانی، توان‌کشی آستر ساییده شده 10 درصد بیشتر از آستر نو بود.fa_IR
dc.format.extent1601
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی معدن ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی-پژوهشی مهندسی معدنfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Mining Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/ijme.2018.32832
dc.subjectآسیاfa_IR
dc.subjectبازوی گشتاورfa_IR
dc.subjectتوان‌کشیfa_IR
dc.subjectشکل بارfa_IR
dc.subjectفراوری مواد معدنیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر شکل بار و سرعت آسیا بر توان‌کشی در آسیاهای گردانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی معدن، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه ولی عصر رفسنجانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد فرآوری مواد معدنی، بخش مهندسی معدن، دانشگاه شهید باهنر کرمانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید باهنر کرمانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد فرآوری مواد معدنی، بخش مهندسی معدن، دانشگاه شهید باهنر کرمانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue39
dc.citation.spage82
dc.citation.epage94


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد