نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمودزاده, ارسلانfa_IR
dc.contributor.authorزارع, شکرالهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T07:37:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T07:37:47Z
dc.date.available1399-07-09T07:37:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T07:37:47Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-27en_US
dc.date.submitted1396-04-06fa_IR
dc.identifier.citationمحمودزاده, ارسلان, زارع, شکراله. (1397). به‌روزرسانی زمان و هزینه‌های مورد انتظار تونل در زمان ساخت به کمک مدل ابتکاری DAT. نشریه علمی-پژوهشی مهندسی معدن, 13(39), 26-42. doi: 10.22034/ijme.2018.32830fa_IR
dc.identifier.issn1735-7616
dc.identifier.issn2676-4482
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/ijme.2018.32830
dc.identifier.urihttp://ijme.iranjournals.ir/article_32830.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/325711
dc.description.abstractزمان‌بندی در برنامه‌ریزی  و مدیریت ساخت پروژه‌ها بسیار مهم است. وابستگی پیچیده‌ بین فعالیت‌های ساخت در تونل‌ها، زمان و هزینه‌های ساخت را تا حدودی تحت تاثیر قرار می‌دهد. شرایط زمین و زمان و هزینه‌های ساخت از موارد اساسی در تصمیم‌گیری‌ها برای مرحله‌ برنامه‌ریزی و طراحی یک پروژه به ‌حساب می‌آیند. در این مقاله، روش DAT برای ارزیابی احتمالاتی شرایط زمین و زمان و هزینه‌های ساخت به کار گرفته شده است. در طول ساخت، داده‌های زمین‌شناسی واقعی برای بخش‌های حفاری‌شده‌ تونل در دسترس قرار می‌گیرد و عدم ‌قطعیت‌‌های زمین‌شناسی برای این بخش‌ها به‌ طور کامل از بین می‌رود. این داده‌های جدید در به‌‌روزرسانی شرایط زمین‌شناسی مورد انتظار مسیر تونل برای دست‌یابی به پیش‌بینی‌های دقیق‌تر برای بخش حفاری نشده، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای نشان دادن چگونگی پیش‌بینی شرایط زمین‌شناسی مورد انتظار در مسیر تونل، زمان و هزینه‌های مورد نیاز ساخت و همچنین به‌روزرسانی این موارد در طول فرآیند ساخت، از تونل جاده‌  گاران به ‌عنوان مطالعه موردی استفاده شده است. برای نشان دادن تاثیر به‌روزرسانی‌ها بر روی نتایج اولیه، میزان زمان و هزینه‌های به دست آمده از مدل اولیه با زمان و هزینه‌های به دست آمده از مدل به‌‌روزرسانی شده، مقایسه شده است. در نهایت، کاهش عدم ‌قطعیت‌ در مورد زمان و هزینه‌های ساخت تونل نتیجه شده است. با توجه به نتایج به دست آمده، به‌روزرسانی داده‌ها در طول ساخت کمک بسیار خوبی در آگاه ساختن پیمان‌کارها و کارفرماهای پروژه در پذیرفتن میزان ریسک و ارایه‌ پیشنهادها برای ساخت بخش‌های حفاری نشده‌ تونل محسوب می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1623
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی معدن ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی-پژوهشی مهندسی معدنfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Mining Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/ijme.2018.32830
dc.subjectمدل مارکوفfa_IR
dc.subjectفرآیند به‌روزرسانیfa_IR
dc.subjectزمان و هزینه‌های ساختfa_IR
dc.subjectتونل گارانfa_IR
dc.subjectمکانیک سنگfa_IR
dc.titleبه‌روزرسانی زمان و هزینه‌های مورد انتظار تونل در زمان ساخت به کمک مدل ابتکاری DATfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مکانیک سنگ- دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک - دانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue39
dc.citation.spage26
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد